سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار سدهی در نشست علمی آمریکا در مسیر افول مطرح کرد؛

گسترش جدایی طلبی در آمریکا

نماینده نیرو‌های مسلح در موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: جنبش های استقلال طلب در آمریکا رو به گسترش هستند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  سردار عباس سدهی رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح به عنوان نماینده نیرو‌های مسلح در موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در نشست علمی آمریکا در مسیر افول اظهار کرد: قدرت نظامی آمریکا دچار چالش شده است و در مقایسه با گذشته خودش عملکرد مناسبی ندارد و نمونه آن را در جنگ افغانستان عراق و سوریه می‌بینیم به طوری که این ضعف باعث شده است که واشنگتن به شرکت‌های خصوص امنیتی روی بیاورد.

سردار سدهی بیان کرد: بدهی‌های خارجی بحران‌های اقتصادی٬ تجربه رکود و تورم‌های متعدد اقتصاد آمریکا را دچار ضعف کرده است. در حقیقت ضعف در شاخص ایدئولوژی و هنجاری٬ قدرت اقناعی آمریکا را به چالش کشیده است به طوری که امروزه شاهد تنفر ملت‌ها از آمریکا هستیم و جنبش‌های استقلال طلبانه داخلی در این کشور هم در حال گسترش است.

 وی ادامه داد: طبق نظرسنجی رویترز بسیاری از مردم ایالات متحده به دنبال تجزیه مسالمت آمیز هستند٬ تجزیه طلبان تگزاس٬ جدایی طلبان هاوایی و آلاسکا از جمله این موارد هستند.

نماینده نیرو‌های مسلح در موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی ادامه داد: مهم‌ترین عامل ایجاد گرایش‌های گریز از مرکز به قانون آمریکا باز می‌گردد زیرا در این کشور به قانون ایالاتی اولویت داده شده است. همچنین زبان و فرهنگ هم از زمینه‌های این جدایی طلبی بین آنها محسوب می شود. در حالی که آمریکا از جنبش‌های تجزیه طلب در دنیا حمایت می‌کند ممکن است هر لحظه همین امرگریبان خود آنها هم را بگیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۴۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
ترامپ آمریکا رو آمریکستان و نابود میکنه