سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوشحالی مردم از بازشدن دریچه سد زنوک

بسته شدن دریچه سد زنوک که چند روز گذشته باعث نگرانی مردم روستا‌های کاریزنو، فتح آباد و فریز شده بود با همکاری جهاد کشاورزی و فرماندار خوسف برطرف شد.

قریشی فریز رئیس شورای روستای فریز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  گفت : همه ساله به منظور تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و جلوگیری از خشک شدن‌ها دریچه سد زنوک از ابتدای آذر ماه تا ۲۰ اسفندماه باز می‌شود.

وی افزود : در پی بارندگی‌های رگباری بهمن ماه اهالی روستای زنوک در پایین دست سد قرار گرفته است برای جلوگیری از آسیب سیلاب دریچه سد را بسته و مانع ورود آب به روستاهای پایین‌تر شدند که شکایت اهالی آن را درپی داشت.

قریشی فریز گفت :  باز بودن دریچه در بازه آذر تا اسفند باعث افزایش سطح آب قنوات در فرودین و اردیبهشت ماه می‌شود که نیاز کشاورزان را برطرف میکند.

رئیس شورای فریز افزود :  بند‌های که در مسیر عبور آب های سد هستند با نفوذ آب در این فصل سال و حاصلخیزشدن زمین ، کشاورزان می‌توانند در تابستان این بند‌ها زیر کشت دیم قرار می‌گیرد.

امید است با پیشنهاداتی همچنون پیشنهاد فرماندار مبنی بر لوله کشی و قرار دادن شیرفلکه در پایین سد هم امنیت جانی و مالی اهالی زنوک و هم حق آبه روستا‌های پایبن‌تر تامین شود.

انتهای پیام/ک

گلایه اهالی 3روستا  از بسته شدن سد زنوک 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
آتنا
۲۲:۰۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
جای تاسف داره ک از هدررفتن آب خوشحال باشن واقعا ک......