سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی ادبی جانکی در شهرستان باغملک

مدیر اجرایی جشنواره فرهنگی ادبی جانکی از برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی ادبی جانکی در شهرستان باغملک با محوریت همبستگی و همگرایی ایلات و اقوام خبر داد.

روح الله توکلی تامرادی، مدیر اجرایی جشنواره فرهنگی ادبی جانکی شهرستان باغملک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: نخستین جشنواره فرهنگی ادبی جانکی در این شهرستان با محوریت همبستگی و همگرایی ایلات و اقوام برگزار می گردد.

وی بیان داشت: این جشنواره از ساعت ۱۳ امروز آغاز می شود و برنامه های متنوعی برای مدعوین و مهمانان این جشنواره برگزار خواهد شد.

میثم جلالی، مدیر فرهنگی جشنواره فرهنگی ادبی جانکی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اظهار کرد: حفظ فرهنگ ها و اشتراکات فرهنگی مذهبی، امری ضروری جهت همبستگی و همگرایی قبایل و ایلات است.

وی در ادامه افزود: فرهنگ" مرزگذاری های قومیتی و جغرافیایی را کنار گذاشته و اشتراکات اجتماعی اقلیمی را در نکاتی مشترک پیوند می دهد و آنچه که پیشینه فرهنگی مشترک را در میان اقوام پدید می آورد، عقاید و عواطف، آداب و رسوم مردمان آن سرزمین است که در شهرستان باغملک از نظر علوم دینی و اعتقادی بیش از دیگر نقاط لُرنشین و عشایر نشین دارای آثار و ابنیه تاریخی است.

جلالی اذعان داشت: این ویژگی در ابعاد شخصیتی مردم جانکی نقش بسزایی داشته و مردمان این کهن دیار از نظر رفتارشناسی مردمانی صلح جو، حق طلب، سخت کوش و شجاع هستند که سیاحان داخلی و خارجی بدان اشاراتی داشتند.

مدیر فرهنگی جشنواره فرهنگی ادبی جانکی تصریح کرد: در این راستا از مردم و اهالی باغملک، قلعه تُل و بخش های میداود، صیدون و بخش مرکزی این شهرستان باغملک دعوت می شود به منظور حفظ سنت های بومی محلی و ارزش های فرهنگی تاریخی با هدف همبستگی فرهنگی در این جشنواره گردهم آییم و یک روز شاد و دلنشین را در کنار یکدیگر سپری کنیم.

همچنین نسرین کریمی، دبیر جشنواره فرهنگی ادبی جانکی باغملک گفت: از تمامی شهروندان و هموطنان دعوت می گردد که در این جشنواره حضور داشته و در کنار هم لحظاتی شاد را رقم بزنیم.

وی تاکید کرد؛ خواهشمندیم به دلیل مساءل امنیتی، از به همراه آوردن سلاح خودداری کنید.

گفتنی است، این جشنواره امروز ۹ فروردین ماه ۹۸، راس ساعت ۱۳ در شهرستان باغملک، کوی رستم آباد، نبش فنی و حرفه ای، جنب میدان بختیاری برگزار می گردد.

انتهای پیام/گ

برگزاری جشنواره فرهنگی هنری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.