سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکستن یک نقطه از دایک مرزی هورالعظیم توسط سپاه

فرماندار هویزه از شکسته شدن یک نقطه از دایک مرزی بین هورالعظیم در هویزه و کشور عراق به نام ' ذیل الفحل' خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید قاسم موسوی، فرماندار هویزه گفت: یک نقطه از دایک مرزی بین هورالعظیم در هویزه و کشور عراق به نام ' ذیل الفحل' با همکاری سپاه ولیعصر (عج) و ستاد بحران استان به دستور استانداری خوزستان شکسته شد.

وی افزود: یک نقطه که بیشترین خروجی آب به سمت هورالعظیم در کشور عراق را دارد مشخص شد و شامگاه شنبه این نقطه شکسته شد.

موسوی بیان داشت: قرار است نقاط بیشتری از این دایک شکسته شود تا میزان خروجی آب از هورالعظیم در هویزه به سمت عراق بیشتر شود و این دایک در مسیر رودخانه الرمیم که در انتهای رودخانه نیسان از شاخه‌های رودخانه کرخه است قرار دارد.

فرماندار هویزه عنوان کرد: پیش بینی می‌شود که با انتقال آب به هورالعظیم عراق، ارتفاع آب رودخانه نیسان تا سه متر کاهش یابد.

این مقام مسئول گفت: با توجه به اینکه سه چهارم هورالعظیم در کشور عراق است این رهاسازی آب می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در کاهش ارتفاع رودخانه نیسان و خروج آب از مناطق سیل زده حاشیه رودخانه کرخه داشته باشد.

موسوی  ادامه داد: ۱۷ روستا در شهرستان هویزه درگیر سیلاب هستند و زنان و کودکان و افراد معلول از شهر رفیع از توابع این شهرستان خارج شده اند، اما جوانان و مردان حاضر به خروج از این شهر نیستند و در محل زندگی خود باقی مانده اند.

انتهای پیام/م

مهندسی سپاه در کنترل سیل

برچسب ها: حوادث ، مدیریت بحران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.