لزوم رعایت بهداشت در کمپ‌های مناطق سیل‌زده

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز بر لزوم رعایت مسائل بهداشتی در کمپ‌های مناطق سیل‌زده برای جلوگیری از بیماری‌ها تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهرداد شریفی، رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: مردم به توصیه‌های بهداشتی کارشناسان ما توجه و بهداشت فردی را رعایت کنند. اگر بهداشت فردی رعایت شود، می‌توانیم از بسیاری از بیماری‌های روده‌ای جلوگیری کنیم.

وی افزود: در اردوگاه‌هایی که تحت مدیریت ما هستند آب آشامیدنی سالم و آب برای سرویس‌های بهداشتی فراهم شده و شهرداری‌ها نیز در بحث جمع‌آوری زباله‌ها در کنار ما قرار گرفته‌اند. اگر مسائل بهداشتی رعایت نشود ما مشکلات عدیده‌ای خواهیم داشت.
شریفی بیان داشت: به سیل‌زدگان توصیه می‌شود غذا را در کوتاه‌ترین زمان ممکن مصرف کنند و غذای باقیمانده را تحت هیچ شرایطی مصرف نکنند، زیرا این غذا محل رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها است و می‌تواند موجب مسمومیت غذایی شود.

وی ادامه داد: مردم یا از آب بسته‌بندی که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد یا از آب تانکر‌هایی که نشان شرکت آب و فاصلاب بر آن‌ها زده شده است استفاده کنند. ما در اداره بهداشت به طور مداوم کار کلرسنجی و نمونه‌برداری میکروبی و شیمیایی را انجام می‌دهیم. این مسائل خط قرمز‌های ما هستند و کنسرو‌هایی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد حتما باید قبل از مصرف به مدت ۲۰ دقیقه جوشانده شوند و از مردم می‌خواهیم تحت هیچ شرایطی این کنسرو‌ها را نجوشیده استفاده نکنند.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: تیم‌های بهداشتی و پزشکی ما مستقر شده‌اند و واکنش سریع خود را انجام داده‌ و  شهرستان‌های معین که درگیر سیل نیستند نیز انتخاب شده‌اند تا به ما کمک کنند و توصیه من این است که مسئولان اجازه ورود مواد غذایی از سوی افراد غریبه را ندهد، مصرف‌کنندگان نیز مواد غذایی از افراد غریبه دریافت نکنند.

وی در خصوص بیماری‌هایی که در شرایط اولیه سیل ایجاد می‌شود، عنوان کرد: بیماری‌های روده‌ای، بیماری‌های انگلی و هپاتیت آ. بیماری‌هایی هستند که در این شرایط ایجاد می‌شوند که همه این بیماری‌ها را تحت کنترل داریم. اگر به حوزه غذا توجه شود این بیماری‌ها را نخواهیم داشت. عقرب‌زدگی و مارزدگی نیز از مواردی هستند که باید به آن‌ها توجه داشته باشیم.

شریفی در پایان بیان داشت: به مردم توصیه می‌کنیم در کنار مسیر سیلاب‌ها و لبه پل‌ها قرار نگیرند و به نظافت محیطی که در آن زندگی می‌کنند توجه کنند  شاید خیلی از سازمان‌ها در حال حاضر نتوانند کار خدماتی انجام دهند.
انتهای پیام/م

امداد رسانی به مناطق سیل زده

برچسب ها: سیلاب ، مناطق سیل زده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.