یک رأس گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه از سیلاب نجات یافت

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان از نجات یک رأس گوزن زرد ایرانی از خطر سیلاب در پارک ملی کرخه خبر داد.

سید عادل مولا، معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در پی بارندگی کم سابقه و جاری شدن سیل در برخی از نقاط استان در فروردین ماه سال جاری، سایت تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی در منطقه میانرود دزفول و پارک ملی کرخه به زیر آب رفتند.

وی بیان داشت: یک رأس گوزن زرد ایرانی که در پارک ملی کرخه نگهداری می‌شد، زنده گیری و از سیلاب نجات داده شد و به منطقه امن و به دور از خطر انتقال یافت.

مولا درخصوص زنده گیری این گونه با ارزش و در خطر انقراض اظهار کرد: گوزن‌ها تا حد زیادی وحشی بوده و از انسان گریزان هستند، به همین دلیل و همچنین وسعت زیاد و تراکم پوشش گیاهی مشاهده گوزن درون خود سایت نیز به سختی امکانپذیر بوده است.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در ادامه افزود: طی ۳ روز پایش منطقه و با تلاش طاقت فرسای کارشناسان محیط زیست طبیعی اداره کل و محیط بانان پارک ملی کرخه، با وجود سیلاب و آبگرفتگی موفق به زنده گیری یک رأس گوزن زرد ایرانی درون سایت شده که پس از تیمار و اطمینان از سلامت به جای امن و دور از خطر سیلاب و آبگرفتگی انتقال داده شد.

گفتنی است، دز و کرخه مناطقی در خوزستان هستند که گوزن زرد را به طبیعت بازگرداندند.

گوزن زرد ایرانی طبق لیست ارائه شده از طرف اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (که به لیست سرخ معروف است)، در رده EN قرار دارد و در معرض خطر محسوب می‌شود.

انتهای پیام/گ

نجات گوزن زرد ایرانی از سیلاب

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.