سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور مطرح کرد؛

۳۰۰ میلیون دارو و تجهیزات پزشکی به مناطق سیل زده ارسال شده است

احمدی گفت: اعضای بسیج جامعه پزشکی حقوق نمی‌گیرند و کاملا جهادی در ساعت غیر شیفت و زمان استراحت و در کنار خانواده بودن خود را به خدمت رسانی به سیل زدگان می‌پردازند.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید احمدی جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با بیان اینکه بسیج جامعه پزشکی از روز‌های نخست به مردم سیل زده امدادرسانی می‌کند، اظهار کرد: بسیج جامعه پزشکی در کمیته بحران دانشگاه‌های علوم پزشکی و سپاه استان‌های سیل خیز حضور دارد و هماهنگی‌های لازم برای خدمت رسانی به سیل زدگان انجام شده است.

احمدی به حضور جهادی نیرو‌های بسیج جامعه پزشکی برای امدارسانی به مردم در استان‌های سیل خیز و سیل زده اشاره کرد و گفت: اعضای بسیج جامعه پزشکی حقوق نمی‌گیرند و کاملا جهادی در ساعت غیر شیفت و زمان استراحت و در کنار خانواده بودن خود را به خدمت رسانی به سیل زدگان می‌پردازند.

ارائه  ۹۰ هزار خدمت پزشکی رایگان به سیل زدگان

جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با بیان این که تقریبا حدود ۹۰ هزار خدمت پزشکی رایگان به سیل زدگان تاکنون در بیمارستان صحرایی بهداری سپاه در آق قلا ارائه شده است، گفت:خوشبختانه بهداری سپاه کمک بسیاری برای امدارسانی و در اختیار قرار دادن قایق و خودرو برای امدارسانی به سیل زدگان انجام داده است.

احمدی افزود: با راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در بهداری سپاه بسیج جامعه پزشکی روزانه بیش از صد‌ها خدمت تخصصی کلینیکی و پاراکلینیکی به سیل زدگان ارائه می‌کند.

وی با اشاره به امدادرسانی به برخی از مردم که در مناطق سیل زده گرفتار شده اند، گفت: اعضای بسیج جامعه پزشکی بخشی از خدمات سیار را با مراجعه به درب منازل سیل زدگان ارائه می‌دهند.

جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به آماده باش تیم‌های بسیج جامعه پزشکی در شهر‌های سیل خیز گفت: بسیاری از تیم‌های ما به محض نیاز مردم به امداد رسانی پای کار آمده اند و بدون آن که هیچ تبلیغات یا اعلامی داشته باشند آتش به اختیار عمل کردند و کار امدادرسانی را انجام دادند و پس از امدادرسانی با خبر شدیم که برخی تیم‌ها آتش به اختیار به کمک مردم گرفتار در سیلاب و سیل رفته بودند.

۲۰ تیم امدادی در کرمانشاه و لرستان آماده باش هستند

جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به وقوع سیل در برخی استان ها، چون کرمانشاه و لرستان بیان کرد: از چند روز پیش ۲۰ تیم امدادی در کرمانشاه و لرستان آماده باش هستند و اقدامات اولیه برای رسیدگی به مصدومان احتمالی و امدادرسانی به سیل زدگان را انجام داده‌اند.

خدمت‌رسانی تیم‌های شهید رهنمون به مردم مناطق سیل‌زده

وی افزود: چند تیم ۵ تا ۷ نفره شهید رهنمون بسته به نیاز منطقه متشکل از متخصص عفونی، متخصص داخلی، متخصص زنان، متخصص ارتوپدی، دندانپزشکی، پرستاری، مامایی و کارشناسان بهداشت با هلی برد هلال احمر به مردم مناطق سیل زده استان لرستان اعزام شده اند و چند تیم به سیل زادگان در استان خوزستان امدادرسانی می‌کنند.

احمدی با اشاره به ارسال دارو تجهیزات پزشکی و آب و مواد غذایی به مناطق سیل زده اظهار کرد: تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیون دارو و تجهیزات پزشکی و حدود ۲۰۰۰ بسته آب و غذا به مناطق سیل‌زده ارسال شده است که عمده این دارو تجهیزات پزشکی و آب و مواد غذایی را اعضای بسیج جامعه پزشکی و خیرین سلامت جمع‌آوری کرده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.