سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مردم خیر و نوع دوست یزد برای کمک به سیل زدگان بسیج شدند+تصاویر

مردم و مسئولان یزدی به کمک مردم مناطق سیل زده شتافتند و این نیکوکاری یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد مردم دارالعباده یزد است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، بارش‌های فروردین ماه ۹۸ باعث وقوع سیلاب در برخی استان‌ها و بروز خسارت در برخی شهر‌های استان گلستان، فارس و لرستان از جمله پلدختر شد و شرایط بحرانی ایجاد کرد.

مردم و مسئولان و خیران  یزدی در روز‌های سخت به کمک مردم مناطق سیل زده شتافتند و این نیکوکاری یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد مردم دارالعباده یزد است.

مردم خیر و نوع دوست یزد برای کمک به سیل زدگان بسیج شدند

کمک رسانی معدنکاران یزدی به   سیل زدگان

سعید افضلی پور رئیس خانه معدن استان یزد گفت: با توجه به وقوع سیل شدید در مناطق شمال و غرب کشور به جهت کمک رسانی و امداد به مردم آسیب‌دیده نیاز به همبستگی همه مردم و مسئولان است و  معدنکاران استان به منظور یاری رساندن و کمک در شرایط اضطراری با هماهنگی خانه معدن استان و سازمان هلال احمر به یاری و کمک رسانی مردم سیل زده شتافتند.

وی افزود: معدنکاران یزدی امکانات خود مانند لودر و بلدوزر و همچنین کانکس‌های مازاد را به طور موقت جهت امدادرسانی به مردم سیل زده را در اختیار سازمان هلال احمر استان قرار دادند.

اعزام تیم‌های امدادی و مواد غذایی به مناطق حادثه دیده سیل لرستان

 هادی هادی نسب، مدیرکل مدیریت بحران استان یزد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی استان آمادگی اعزام تجهیزات و نیرو را دارند، گفت: با هماهنگی بعمل آمده در روز سه شنبه ۱۳ فروردین تعداد ۱۳ خودرو امدادی، سنگین و خودرو عملیاتی همراه با تجهیزات امدادی به استان لرستان اعزام شدند.

وی افزود: مواد غذایی از جمله تن ماهی، نان خشک، پتو، چادر و تجهیزات مورد نیازی همچون پیکور، چندین مدل موتور برق با قدرت‌های متفاوت، تعدادی پمپ کف کش و پمپ خود کششی سیار، بیل و غیره همراه با زنجیر چرخ و دیگر تمهیدات ایمنی به استان لرستان اعزام شده اند.

هادی نسب ادامه داد: پیمانکاران استان نیز  با آمادگی کامل نیروی زبده، ماشین آلات سنگین و سایر امکانات لازم جهت کمک و یاری آسیب دیدگان  سیل اخیر اعزام شدند.

کمک رسانی گروه جهادی مدافعان حرم ابراهیم آباد رستاق به مردم سیل زده

محمد کاظم فقیه، مسئول گروه جهادی مدافعان حرم ابراهیم آباد رستاق در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، با بیان اینکه کار جهادی در اولویت برنامه‌های پایگاه مقاومت بسیج محمد رسول الله است، افزود: از ابتدای سال ۹۸ برنامه اردوی جهادی را در جلسات شورای پایگاه، درصدربرنامه‌های بزرگ سالجاری قراردادیم.

 وی با اشاره به برنامه‌ی این گروه جهادی بیان کرد: برنامه سالجاری گروه جهادی مدافعان حرم کمک رسانی به مردم محروم کرخنگان شهرستان خاتم بود که بنا به شرایط موجود و درصورت آمادگی بسیجیان منطقه و لزوم اعزام نیرو به منطقه سیل زده پلدختر در استان لرستان، این نیرو‌ها به سرعت وارد عمل شده وبه یاری مردم حادثه دیده  شتافتند.

کارکنان حوزه علمیه یزد ۳ روز از حقوق خود را به سیل زدگان اختصاص دادند

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه یزد  با بیان اینکه کارکنان مرکز مدیریت حوزه علمیه یزد ۳ روز از حقوق خود را برای کمک به هموطنان سیل زده اختصاص دادند، گفت: هر چند مبلغ اهدا شده ناچیز است، ولی امیدواریم با کمک‌هایی که از سوی مردم و خیرین به این مناطق ارسال می‌شود بتواند بخشی از آلام این مردم را کاهش دهد.

مردم نیکوکار استان یزد حدود دویست میلیون به سیل زدگان کمک کرده اند

 غلام رضا مشعل چی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: مردم نیکوکار استان یزد تا به امروز ۱۹۵ میلیون تومان به صورت نقدی و غیر نقدی به سیل زدگان کمک کرده اند که این کمک‌ها از سوی دفاتر و پایگاه‌های کمیته امداد و مراکز نیکوکاری دریافت شده است.

وی افزود: نیکوکاران استان یزد می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره حساب ۰۱۰۵۰۸۷۵۴۰۰۰۸ بانک ملی ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۱۱۹۳۱شماره کارت مجازی به سیل زدگان اهدا کنند.

مشارکت‌های مردمی استان یزد گفت: همچنین کد دستوری#۹۹، ۸۸۷۷ برای این منظور در نظر گرفته شده است.

اعزام۲۶ دستگاه لودر و بولدوزر از استان یزد به مناطق سیل زده 

 هادی هادی نسب مدیرکل مدیریت بحران استان یزد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی استان برای کمک به سیل زدگان گفت: شش تیم امداد رسان جهت آبکشی از منازل به همراه ۲۶ دستگاه لودر و بولدوزر جهت بازگشایی راه‌های مسدود شده و ۴۰ نفر نیروی امدادی از استان یزد به مناطق سیل زده اعزام شده اند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مدیریت بحران و دعوت از موکب‌های اربعین استان جهت پخت غذا در منطقه به تعداد هر روز ۱۰ هزار پرس غذای گرم، افزود: ۶۰ نیروی مردمی از شهرستان‌های استان نیز به صورت تیمی و بصورت خودجوش برای کمک رسانی به این مناطق اعزام شده‌اند که چنانچه اعزام نیرو‌های مردمی با هماهنگی و مدیریت شده صورت گیرد می‌تواند کمک مناسبی باشد.

هادی نسب همچنین از اعزام شش تیم سه نفره آبکشی به همراه ادوات از آبفا و آتش نشانی‌های شهرستان‌های استان و ۴۰ نفر از نیروی طلاب و بسیجی جهت همکاری به مناطق سیل زده اضافه کرد: نیرو‌های آتش نشانی وظیفه تخلیه آب منازل و نیرو‌های راهداری وظیفه راهسازی و بازگشایی راه‌های مسدود شده در این مناطق را به عهده دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استان با بیان اینکه کمک‌های ارسالی شامل مواد غذایی و بهداشتی از جمله پتو، آب معدنی، حلوا ارده، نان تازه، نان خشک محلی، بیسکوئیت، ماکارونی، بیل و کلنگ، شیر خشک، برنج، روغن، حبوبات، چکمه، شیرینی، انواع کنسرویجات، لباس گرم، جوراب، مواد شوینده، پوشک بچه و غیره است، تصریح کرد: ساختمان جمعیت هلال احمر شهرستان یزد واقع در خیابان کاشانی و چادر‌های مستقر در سطح شهر یزد در میدان شهید بهشتی، میدان امیر چخماق، چهار راه بعثت و میدان آزادی آماده دریافت کمک‌های نقدی و غیر نقدی برای جبران خسارات سیل زدگان مناطق مختلف کشور است.

وی ادامه داد: مردم استان می‌توانند کمک‌های نقدی خود برای جبران خسارات سیل زدگان مناطق مختلف کشور را از طریق شماره حساب ۹۹۹۹۹ نزد تمامی بانک‌ها به نام جمعیت هلال احمر، شماره کارت بانک ملت ۶۱۰۴۳۳۷۹۹۹۹۹۹۹۹۶ و شماره کارت بانک رفاه ۵۸۹۴۶۳۱۸۵۰۲۵۹۷۳۰ و یا کد دستوری ۱۱۲#*۷۸۰* واریز کنند.

اعزام ۲۴ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و سبک از راهداری یزد به مناطق سیل‌زده

علی علیخانی مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان یزد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، از اعزام ۲۴ دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه‌سنگین و سبک از راهداری استان یزد به مناطق سیل‌زده لرستان خبر داد و گفت: بنا بر دستور وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در راستای وقوع سیل در استان‌های جنوبی، اداره راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای استان یزد موظف به کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده استان لرستان شده است.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، اولویت کار بر این اساس است که در حال حاضر محور‌های آسیب‌دیده در حد برقراری تردد بهسازی شوند و در اختیار مردم قرار گیرند تا در فرصت مناسب و با امکانات بیشتر، نوسازی کامل صورت گیرد.

علیخانی  تصریح کرد: همکاران ما در استان لرستان اکنون مشغول فعالیت در این مناطق هستند و در حال حاضر در شهرستان‌هایی که تقسیم‌کار شده و در اختیار ما قرار گرفته، از محور‌های این شهرستان‌ها بازدید شده و برنامه‌ریزی می‌شود تا با اولویت‌بندی محور‌هایی که بازگشایی می‌شود، کامل شوند و محور‌های دیگر در دستور کار قرار گیرد.

اعزام موکب‌های اربعین حسینی از یزد به استان‌های سیل‌زده 

محمدرضا جعفری خرمی مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات یزد از اعزام موکب‌های خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی به استان‌های سیل‌زده خوزستان و لرستان خبر داد و گفت: در مناطق سیل زده موکب‌ها کار‌های مربوط به اسکان و تغذیه را انجام می دهند.

وی اظهار داشت: ما در آنجا کار‌های مربوط به اسکان و تغذیه را انجام می‌دهیم و کار‌های عمرانی بر عهده بسیج سازندگی سپاه و اداره راه و شهرسازی است.

محمدرضا جعفری خرمی افزود: در حال حاضربا هماهنگی موکب‌ها اربعین حسینی  نذورات مردم هم برای اعزام استان‌های سیل زده جمع‌آوری وارسال خواهد شد.

وی افزود: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در این نشست، هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان جشن گلریزان را در زورخانه‌های مختلف شهر برگزار و مبالغ جمع آوری شده به سیل زدگان اهدا شود.

ارسال محموله کمک‌های مردمی از یزد به مناطق سیل زده 

محسن حرازی زاده مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: این محموله که ده‌ها میلیون تومان ارزش دارد پس از تعیین محل از طرف هلال احمر کشور به مناطق مورد نیاز ارسال می‌شود.

وی  افزود: این محموله شامل اقلام ضروری نظیر پتو، زیر انداز، فرش، مواد خوراکی و آب معدنی است که با یک کامیون بزرگ و یک دستگاه تریلی ارسال می‌شود.

وی گفت: دراولین روز سیل در استان‌های کشور یک محموله بزرگ شامل چادرمسافرتی، فرش و اقلام ضروری متعلق به جمعیت هلال احمر استان به این مناطق ارسال شد.

 بسیج سازندگی یزد ۹۰۰ میلیون ریال به سیل زدگان کمک  کردند

سید محمد میر قانعی رئیس بسیج سازندگی استان یزد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: در پی بارندگی شدید و وقوع سیلاب در مناطق شمالی و غرب کشور، بسیج سازندگی استان یزد از ابتدای سال جدید تاکنون ۵ محموله مواد غذایی و اقلام مورد نیاز را به‌وسیله چندین تریلی  و کامیون سنگین به مناطق سیل‌زده کشور ارسال کرده است.

وی  افزود: دو محموله مواد غذایی و اقلام موردنیاز از یزد به استان گلستان ارسال شد محموله سوم نیز به مناطق محروم و سیل‌زده خراسان شمالی که جزو اولین مناطق سیل‌زده اخیر بود اختصاص یافت چهارمین محموله نیز برای مردم خوزستان ارسال شد و آخرین محموله نیز راهی استان لرستان شد.

میر قانعی اقلام ارسالی را بیشتر جیره خشکبار، شامل ۸۰۰ کیلو نان خشک، ۱۳۰ کارتن بیسکوییت، ۹ هزار بطری کوچک و بزرگ آب‌معدنی و ۵ هزار تخته پتو، برنج و ماکارونی اعلام کرد.

وی همچنین تعداد قابل‌توجهی بیل و کلنگ و کف کش برای پمپاژ و تخلیه آب از داخل منازل و خانه‌ها را از دیگر اقلام ارسالی به مناطق سیل‌زده برشمرد.
رئیس بسیج سازندگی استان یزد بابیان اینکه اقلام جمع‌آوری‌شده از سوی پایگاه‌ها و نواحی مختلف مقاومت بسیج در سراسر استان صورت گرفته است، افزود: استان‌های مشخص شده که هم‌جوار استان‌های سیل‌زده هستند اقداماتی را انجام داده‌اند و استان یزد نیز با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و اعزام آن به این مناطق آسیب‌دیده، پشتیبانی‌های لازم را انجام داده است.

بارش‌های فروردین ماه ۹۸ باعث وقوع سیلاب در برخی استان‌ها و بروز خسارت در برخی شهر‌های استان گلستان، فارس و لرستان از جمله پلدختر شد و شرایط بحرانی ایجاد کرد.

در این مدت مردم و دستگاه‌های استان یزد در قالب دستگاه‌های مختلف و مالی به مردم سیل زده کمک کرده اند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.