سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عمامه گذاری جمعی از طلاب استان قزوین

جمعی از طلاب جوان استان قزوین به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر (ع) به لباس روحانیت ملبس شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مراسم عمامه‌گذاری تعدادی از طلاب حوزه‌های علمیه استان قزوین در شبستان امیرالمؤمنین (ع) مسجدالنبی (ص) برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم گفت: کسانی که معمّم می‌شوند، دوره جوانی خود را به جوانمردی وصل کردند و به عرصه‌های حساس دینی وارد شدند و انتظاراتی از آن‌ها در جامعه ایجاد می‌شود و باید مبلّغ رسالت‌های الهی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: وقتی طلبه‌ها لباس روحانیت را بر تن می‌کنند، درواقع اعلام می‌کنند که برای هدایت مردم پای کار آمده‌اند و با بهره‌گیری از قرآن جامعه را به سمت بصیرت‌افزایی هدایت خواهند کرد.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان قزوین اظهار کرد: وقتی طلبه‌ها عمامه به سر وارد جامعه می‌شوند، درواقع اعلام می‌کنند که مجریان آیه شریفه «وَیُزَکّیهِم وَیُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَالحِکمَةَ» هستند و این همان رسالتی است که خداوند به انبیاء (ع) داده است.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه طلاب پس از معمّم شدن درواقع وارد عرصه تعلیم می‌شوند، بیان کرد: طلاب پس از معمّم شدن در هر بخشی از جامعه که وارد می‌شوند باید کار تعلیمی خود را با جدیت انجام دهند.

انتهای پیام/ک

مراسم عمامه‌گذاری تعدادی از طلاب حوزه‌های علمیه استان قزوین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.