سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش مولر ممکن است موجب اجرای تحقیقات توسط کنگره آمریکا شود

دموکرات‌ها معتقدند گزارش مولر درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا حاوی شواهد نگران‌کننده از خطاهای ترامپ است که امکان دارد موجب اجرای تحقیقات توسط کنگره شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، گزارش رابرت مولر، بازپرس ویژه از تحقیقات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا به این نتیجه رسید که دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور مانع اجرای تحقیقات درباره تبانی یا عدم تبانی ستاد انتخاباتی خود با روسیه نشده است.

اما برخی کارشناسان حقوقی می‌گویند دادستان‌های این پرونده شواهد فراوانی را در تضاد با این ادعا فراهم کرده اند و قصد دارند تصمیم درباره انسداد تحقیقات را به کنگره این کشور واگذار کنند. نمایندگان حزب دموکرات ­روز پنج شنبه گفتند این گزارش حاوی شواهد نگران کننده از خطا‌های ترامپ است که ممکن است موجب اجرای تحقیقات توسط کنگره آمریکا شود.

برخی کارشناسان حقوقی این دیدگاه را تایید می‌کنند. آن‌ها می‌گویند این شواهد ممکن است مبنای محکمی برای پیگیری یک پرونده با موضوع انسداد اجرای عدالت علیه ترامپ فراهم کند، اما مولر در پیروی از سیاست دیرینه وزارت دادگستری آمریکا در عدم صدور کیفرخواست علیه یک رئیس جمهور مستقر در این کشور، از این کار اجتناب کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.