سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخست‌وزیر ژاپن به دیدار ترامپ می‌رود

منابع آگاه از سفر نخست‌وزیر ژاپن به واشنگتن در ۲۶ آوریل و دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ژاپن، بنا به اعلام یک منبع آگاه شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن قرار است در جریان سفر خود به آمریکای شمالی و اروپا در ۲۶ آوریل در واشنگتن با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دیدار کند. سفر نخست وزیر ژاپن به آمریکا شمالی و اروپا از روز دوشنبه آغاز خواهد شد.

نخست وزیر ژاپن در جریان این سفر همچنین از کشور‌های فرانسه، ایتالیا، اسلواکی، بلژیک و کانادا دیدار خواهد کرد و در ۲۹ آوریل به کشورش باز می‌گردد. سفر آبه به منظور زمینه سازی لازم برای نشست گروه ۲۰ در ماه ژوئن در اوزاکای ژاپن خواهد بود.

این اولین دیدار سران دو کشور از سپتامبر گذشته تاکنون است. موضوع خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی از موضوعات قابل طرح در دیدار ترامپ و آبه خواهد بود. همچنین گفته می‌شود آبه قصد دارد در این دیدار از ترامپ برای مطرح کردن موضوع آزادی شهروندان ژاپنی در بازداشت پیونگ یانگ، در نشست ماه فوریه با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تشکر کند.

سران آمریکا و ژاپن همچنین قرار است به بحث درباره موضوعات تجاری بپردازند. روز سه شنبه نخست وزیر ژاپن با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه دیدار خواهد داشت. همچنین کاخ سفید روز پنج شنبه اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا در روز‌های ۲۵ تا ۲۸ ماه مه (۳ تا ۶ خرداد) برای دیدار با نخست وزیر ژاپن به این کشور خواهد رفت.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: ترامپ و آبه درباره کره شمالی و از جمله تلاش‌های صورت گرفته برای دستیابی به عاری سازی نهایی و کاملا راستی آزمایی شده هسته‌ای در این کشور صحبت خواهند کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.