شینزو آبه در دیدار با جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس خواهان کاهش تأثیر منفی برکسیت بر شرکت‌های ژاپنی و اقتصاد جهانی شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری کیودوی ژاپن، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن امروز دوشنبه در دیدار با جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس که به توکیو سفر کرده، خواهان کاهش تأثیر منفی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر شرکت‌های ژاپنی و اقتصاد جهان شد.

وی در دیدار با جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس در توکیو گفت ژاپن از اینکه مسأله خروج بدون توافق، پس از توافق هفته گذشته انگلیس و اتحادیه اروپا در خصوص تمدید دوباره ضرب الاجل برکسیت، مورد اجتناب قرار گرفت، استقبال می‌کند.

نخست وزیر ژاپن خطاب به جرمی هانت گفت: ما به تلاش‌های نخست وزیر می، برای جلوگیری از برکسیت بدون توافق احترام می‌گذاریم. ما امیدواریم تأثیر منفی خروج انگلیس بر شرکت‌های ژاپنی و اقتصاد جهانی اندک باشد.

جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس نیز در این دیدار گفت انگلیس مصمم است تا از خروج بدون توافق (با اتحادیه اروپا) جلوگیری کند. وی همچنین اعلام کرد ژاپن کمک کرده است تا صنعت تولید انگلیس بهتر شود. وزیر خارجه انگلیس تصریح کرد: ما خواهان آن هستیم که همکاری‌های قوی ادامه یابد.

گفتنی است ترزا می، نخست وزیر انگلیس در هفته‌های اخیر تلاش کرده تا حمایت پارلمان این کشور را برای توافقی که او بر سر آن با ۲۷ عضو دیگر اتحادیه اروپا گفتگو کرده، بدست آورد.

همچنین شایان ذکر است کارخانجات ژاپنی از جمله شرکت تویوتا موتور و نیسان موتور دارای واحد‌های تولیدی در انگلیس هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار