سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت ۱۱۰ وقف جدید در خراسان شمالی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: ۱۱۰ وقف جدید به ارزش ۳۸ میلیارد ریال سال گذشته شناسایی و در سامانه جامع موقوفات استان ثبت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حجت الاسلام عظیم آسوده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت:در سال ۹۷ تعداد ۶۰ مورد وقف جدید به ارزش ۳۸ میلیارد ریال و ۵۰ مورد وقف‌هایی جدید الکشف بودند که بتازگی شناسایی شدند.

وی افزود: موقوفات جدید الکشف موقوفاتی را شامل می‌شوند که سال‌ها پیش وقف شده، ولی ثبت نشده بود که سال گذشته در سامانه جامع موقوفات ثبت شد.

حجت الاسلام آسوده گفت: این در حالی است که در مدت مشابه سال ۹۶ تعداد ۳۷۹ وقف شامل ۷۲ وقف جدید به ارزش ۵۰ میلیارد ریال و ۳۰۷ وقف جدید الشف در استان داشته ایم.

وی با بیان این که نیمی از نیات موقوفات ثبت شده در سال گذشته برای توسعه مسجد و امام زاده بوده است، همچنین انجام امور خیریه و و حوزه‌های علمیه هر کدام با ۱۰ درصد و امور قرآنی و مذهبی هر کدام با ۱۵ درصد در ردیف‌های بعدی نیات واقفان قرار داشته اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود: با برنامه ریزی‌های مختلف و مشاوره‌های وقف که انجام گرفت امسال آمار وقف بر مبنای نیات روز جامعه از قبیل امور قرآنی و مذهبی و دیگر نیازمندی‌ها بیشتر شد.

وی گفت: امسال تاکنون ۹ وقف جدید به ارزش ۸۰ میلیارد ریال در استان به ثبت رسیده است.

گفتنی است: خراسان شمالی پنج هزار و ۶۱۹ موقوفه و ۱۱ هزار و ۶۹۹ رقبه دارد.

انتهای پیام / ب

ثبت ۹ وقف جدید سال جاری در خراسان شمالی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.