سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مرکزی؛

بیش از ۵۰ درصد مردم مناطق حاشیه‌ای اراک کارگر هستند

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مرکزی گفت: بیش از ۵۰ درصد مردم مناطق حاشیه‌ای اراک کارگر هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛غلامرضا فتح آبادی مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مرکزی گفت: بیش از ۵۰ درصد مردم مناطق حاشیه‌ای اراک کارگر هستندو به همین سبب درآمد مردم کم است و فقر ۳۱ درصدی در این مناطق وجود دارد.

فتح آبادی افزود: طبق نظرسنجی‌های مردمی، نصف افراد مشکل اصلی این مناطق را مشکلات زیرساختی و امکانات رفاهی می‌دانستند، مابقی نیز به ترتیب پراکندگی مشکل اعتیاد، فقر، بیکاری، سرقت و خشونت را مشکل اصلی این منطقه می‌دانستند.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ هزار نفر در ۱۳ سکونتگاه غیر رسمی اراک زندگی می‌کنند اضافه کرد: ۴ میلیارد تومان به سکونتگاه‌های غیر رسمی استان مرکزی تعلق گرفته که حدود ۲۰ درصد آن به کوی سجادیه اراک اختصاص داده می‌شود.

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: کوی سجادیه یکی از سکونتگاه‌های غیر رسمی است که در دهه پنجاه تشکیل شده و هم اکنون حدود ده هزار نفر در آن سکونت دارند.

وی با اشاره به فراهم کردن امکانات برای رفاه بیشتر مردم بیان کرد: یکی از برنامه‌های مهمی که در دستور کار قرار گرفته ایجاد دفتر تسهیل‌گری و خانه ورزش برای مردم آن محله است، زیرا دفتر تسهیل‌گری ارتباط مردم را با دستگاه‌ها بیشتر می‌کند.

فتح آبادی تصریح کرد: برای سکونتگاه‌های غیر رسمی، بیش از ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار به سپاه و ۸۰۰ میلیون تومان هم به سازمان تبلیغات اسلامی اختصاص داده شده است.

سکونتگاه غیررسمی زاغه‌ها طیفی از آپارتمان‌های پرتراکم و بدمنظره در مرکز شهر تا سکونتگاه‌های پراکنده غیررسمی و بدون قانون در حاشیه شهر‌ها را شامل می‌شود.

انتهای پیام/ م

زاغه‌ها هنوز هم وجود دارند!

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.