اراک؛

اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی سه آسیب عمده اجتماعی

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری گفت: هم اکنون اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی سه آسیب های اجتماعی عمده در استان مرکزی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  فتح آبادی در نشست تبیین سند و برنامه عملیاتی طرح کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جمع خبرنگاران گفت : استان مرکزی از نظر بالابودن آمار طلاق، در حال حاضر جزو پنج استان اول کشور است و با وجود کاهش چهار درصدی طلاق در این استان طی سال جاری، باز هم میزان وقوع طلاق در مرکزی نسبت به بسیاری از استان ها بالاتر است.
وی با اشاره به وضعیت حاشیه نشینی در استان مرکزی گفت : در حال حاضر بیش از یازده درصد از جمعیت یک میلیون و ۴۰۰هزار نفری استان مرکزی ساکن حاشیه شهرها هستند که جمعیتی بیش از ۱۴۰ هزار نفر را شامل می شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی افزود: مساله اعتیاد نیز در استان مرکزی به عنوان یک آسیب مطرح است که همچون دو آسیب ذکر شده، نیازمند اتخاذ راهبرد و راهکار اصولی است.
فتح آبادی با اشاره به برگزاری جلسات شورای اجتماعی کشور، گفت : باید در این جلسات راهبردهای قابل اجرا، کاربردی و موثر تدوین شود و در این مسیر هر استان شرایط خود را دارد که باید برخی تصمیمات برمبنای ویژگی های هر استان از نظر اجتماعی و آسیب های این حوزه باشد.
وی ضمن بیان اینکه طلاق در واقع ایجاد کننده و گسترش دهنده سایر آسیب های اجتماعی است، گفت : تحکیم بنیان خانواده یکی از اصلی ترین اقداماتی است که در راستای کاهش آسیب های اجتماعی باید انجام شود و در این رابطه اتخاذ برنامه های حمایتی ضروری است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی افزود: در سال های اخیر مساله افزایش آسیب های اجتماعی مورد توجه مسئولان این حوزه قرار گرفته، راهبردهایی برای جلوگیری از این مساله اتخاذ شده است.
فتح آبادی گفت : ارتقای سرمایه اجتماعی و فراهم شدن سطح بالای سلامت اجتماعی در گرو آن است که به مسائل این حوزه توجه ویژه نشان دهیم و در این زمینه برنامه ریزی های اصولی داشته باشیم.
وی گفت: استان مرکزی بعنوان پایلوت در اجرای طرح تحول بنیادین اموزش و پرورش که مدت پنج سال است که سند ان انجام شده بود ولی اجرایی نشده بود انتخاب شده است.
وی همچنین از انتخاب شهر اراک به عنوان شهر اموزشی و یادگیرنده بارویکرد جهانی از طرف یونسکو خبر داد و افزود: در این راستا که هدف اصلی کیفی سازی اموزش ها برای تمام اقشار جامعه است شاهد برگزاری 3 همایش بین المللی در اراک خواهیم بود که سال اینده بعنوان میزبان اولین همایش خواهیم بود.
وی همچنین از فعالیت 382 سمن در حوزه های مختلف در استان خبر داد و گفت: در 3 سال گذشته 42 سمن در استان به ثبت رسیده و کار خود را اغاز کرده اند و این تعداد نشان دهنده جایگاه بالای استان نسبت میانگین کشوری در بحث فعالیت سمن ها در استان است.
انتهای پیام / ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.