سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت گلرنگ در سیستان و بلوچستان آغاز شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برداشت گلرنگ از سطح ۵۲۷ هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  علیرضا دهمرده معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برداشت گلرنگ تا خرداد در سیستان و بلوچستان ادامه دارد گفت: شهرستان‌های دلگان و میرجاوه مناطق عمده کشت گلرنگ در این استان محسوب می‌شوند.

وی متوسط برداشت گلرنگ در سیستان و بلوچستان را بین یک و نیم تن ذکر کرد و افزود: پیش بینی می‌شود امسال افزون بر ۸۰۰ تن از این محصول برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: گلرنگ از جمله محصولاتی است که برای کشت آن آب کمی مصرف می‌شود و تحمل شوری خاک را نیز دارد.

وی ادامه داد: گلرنگ یک گیاه زراعی با هدف استحصال روغن و یا اصلاح الگوی تناوبی کشت در زمین‌های کشاورزی بوده که به علت کیفیت محصول این گیاه، کشت آن در کشور رو به فزونی گذاشته و بسیاری از زمین‌های کشور زیر کشت آن قرار گرفته است.

دهمرده بیان کرد: دانه روغنی گلرنگ در صنعت روغن کشی استفاده می‌شود و همچنین می‌توان با جمع آوری گل آن در صنایع غذایی و دارویی کسب درآمد کرد.

 گلرنگ (کاجیره) یا کاغاله گیاهی است یکساله که ارتفاع آن به حدود ۶۰ سانتیمتر می‌رسد.

برگ‌های آن پهن، دندانه دار و بدون دمبرگ است که گل‌های آن منفرد، لوله‌ای و به رنگ زرد مایل به قرمز بوده که در انتهای ساقه ظاهر می‌شود.

انتهای پیام/ع

برداشت گلرنگ تا خرداد ادامه دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.