مدیر عامل غله وخدمات بازرگانی بازرگانی منطقه ۱۱ کشور

مشکلی برای تامین و ذخیره سازی گندم در استان وجود ندارد

مدیر کل غله و بازرگانی استان سیستان وبلوچستان گفت:کار تامین آرد مورد نیاز استان از ۱۱استان کشور انجام می‌شود و مشکلی برای تامین آرد نداریم.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گنجعلی مدیر کل غله و بازرگانی استان سیستان وبلوچستان  در نششت خبری با اصحاب رسانه که در محل این اداره برگزار شد اظهار داشت:با وجود اینکه استان با خشکسالی‌های پی در پی مواجه بوده است، اما در بخش تامین مشکل حادی وجود ندارد.

گنجعلی افزود: در استان ۴۰۰هزار تن ظرفیت ذخیره سازی وجود دارد و ۱۱کارخانه تولید آرد داریم.

وی با اشاره به اینکه ۸۰درصد آرد وارده به استان از طریق خطوط ریلی صورت می گیرد تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون ۳۱هزار تن گندم خریداری کرده ایم.

وی بیان کرد: ۱۲مرکز خرید گندم در استان وجود دارد و مبلغ ۷۸درصد خرید گندم در سال جاری پرداخت شده است.

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۱گفت: در سال گذشته ۷۵هزار تن گندم با هزینه ۹۰میلیارد تومان خریداری شده است.

گنجعلی با اشاره به اهمیت مصرف صحیح نان در استان افزود:در سال جاری ۴۷۸تن دانه روغنی شامل کلزا و گلرنگ به ترتیب از قرار هر کیلو ۲۷۶۶ و ۲۶۱۶تومان خریداری و در بین کشاورزان استان توزیع شده است.

وی تصریح کرد:همچنین در قالب طرح ضیافت با خدف تنظیم بازار ۱۳۰۰تن انواع برنج در استان توزیع شد و واردات ۶۶هزار تن شکر به استان نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی ادامه داد:بزودی محموله ۱۷هزارتنی برنج از هندوستان از طریق مرز دریایی وارد استان می شود و سپس در استانهای شرقی توزیع می شود.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۱کشور از راه اندازی سیستم آموزشی در بخش نانوایی ها گفت: در نظر داریم تا با هماهنگی فنی و حرفه ای آموزش های لازم به کارگران نانوایی ها داده شود تا به تبع آن کیفیت نان نیز افزایش یابد .

انتهای پیام/ع

۱۲مرکز خرید گندم در استان وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار