سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رتبه نخست کشوری خراسان رضوی در تعداد هنرستان های فعال

خراسان رضوی با تحصیل حدود ۳۹ درصد دانش اموزان در هنرستان رتبه اول کشور را در زمینه تعداد هنرجویان و هنرستان‌های فعال در اختیار دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا صابری تولایی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با اجرای طرح هدایت تحصیلی، هم اکنون ۳۸ و هفت دهم درصد دانش آموزان خراسان رضوی در شاخه فنی- حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند که این میزان بیش از میانگین کشوری است.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۵۸۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در این استان فعالیت می‌کنند که نیمی از این تعداد دخترانه و و نیمی دیگر پسرانه است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در مجموع ۵۶ هزار هنرجو در هنرستان‌های خراسان رضوی مشغول تحصیل هستند که حدود ۳۳ هزار نفر آنان در هنرستان‌های کار و دانش و بقیه در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند.

صابری تولایی افزود: هدایت دانش آموزان به رشته‌های فنی و کار و دانش در راستای توزیع هماهنگ آنان در میان رشته‌های مختلف یکی از اهدافی است که در قالب طرح هدایت تحصیلی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از یک میلیون و ۲۲۲ هزار دانش آموز در استان خراسان رضوی مشغول تحصیل هستند که حدود ۹ درصد جمعیت دانش آموزی کشور را تشکیل می‌دهند.
انتهای پیام//ف.غ

تحصیل حدود ۳۹ درصد دانش اموزان خراسان رضوی در هنرستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.