سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خدمت رسانی ۳۷ هزار دهیاری در کشور

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: درحال حاضر بیش از ۳۷هزاردهیاری در روستا‌های کشور خدمت رسانی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: درحال حاضر بیش از ۳۷هزاردهیاری در کشور وجود دارد که ۳۵هزار دهیار در حال ارائه خدمت به روستاییان کشور هستند.
سعیدرضا جندقیان بیدگلی معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در همایش دهیاران شهرستان لنگرود گفت: درحال حاضر ۳۷هزار و ۵۹دهیاری در کشور وجود دارد که ۳۵هزار دهیار در حال ارائه خدمت به روستاییان کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه در کشور ۳۹هزار روستای بالای ۲۰خانوار و ۳۰هزار روستای زیر ۲۰خانوار وجود دارد، افزود: هم اکنون پسماند ۲۹هزار روستا توسط دهیاری‌ها جمع آوری می‌شود.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: بوددجه این سازمان نسبت به سال گذشته ۴۵درصد افزایش پیدا کرده و به ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید.

مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی هم در همایش دهیاران گفت: مشکل اصلی دهیاری‌های کشور بحث درآمد است که با نهایی شدن لایحه مالیات ارزش افزوده سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از این محل افزایش خواهد یافت.

وی افزود: برای خدمات بهتر توسط دهیاری‌های کشور باید مانند شهرداری‌ها با توجه به جایگاه و جمعیت و توانمندی روستا درجه بندی شوند.
نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: سهمیه قیر امسال شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ۱۷درصد رشد داشته است.

علی اوسط اکبری مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان هم افزود: این استان حدود ۲ هزار و ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد و پسماند از چالش‌های جدی دهیاری‌های گیلان است و دهیاری‌ها در حوزه تجهیزات جمع آوری و مکان تخلیه و دفن زباله دچار مشکل هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: در بخش آتش نشانی باید دهیاری‌ها تقویت شوند، زیرا با توجه به جنگل‌های ارزشمند گیلان آتش نشانی‌های مستقر در شهر‌ها در صورت بروز آتش سوزی از لحاظ زمان بسیار فاصله دارند و امکانات آنان کافی نیست.

 

انتهای پیام / ق 

 

فعال بودن ۳۷ هزار دهیاری در کشور

برچسب ها: شهرداری ، پسماند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.