سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر کشور: حساسیت های امسال مشارکت مردم در انتخابات را طلب می کند

معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات گفت: امسال به دلایلی مشارکت مردم در انتخابات نقش اساسی و محوری دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، جمال عرف روز چهارشنبه در نشست با احزاب و تشکل های اجتماعی و سیاسی آذربایجان شرقی در تبریز گفت: در ۴۰ سال اخیر شاهد این بودیم که مردم همیشه در صحنه حضور داشتند و در بزنگاه ها همیشه خوش درخشیده اند.

وی با اشاره به نقش مهم و اساسی احزاب، گروه ها و سمن ها ادامه داد: هر زمان که احزاب و تشکل های سیاسی فعال تر بودند مشارکت مردم نیز در انتخابات افزایش می یابد.

عرف اظهار داشت: دامنه مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۵۲ درصد تا ۷۲ درصد متفاوت بوده است که کمترین مشارکت در دوره هفتم و بیشترین مشارکت در دوره پنجم بود.

وی تاکید کرد: وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات باید بستر را برای انتخاباتی سالم و امن فراهم کند.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: انتخابات از ابتدا عمدتاً بر ۴ پایه مشارکت مردمی، امنیت، سلامت و رقابت بنا شده است که وظیفه وزارت کشور برقراری امنیت و سلامت انتخابات است.

وی افزود: دولت در سال ۹۷ درگیر فشارهای سنگین اقتصادی بیگانگان بود و در مرداد و آبان ماه سال گذشته وارد فازهای مختلف تحریم شد و در ابتدای سال جاری نیز درگیر حادثه سنگین سیل شد که براساس تخمین ها ۳۰ هزار میلیارد تومان خسارت بجا گذاشته است.

عرف ادامه داد: وزارت کشور به عنوان قرارگاه بازسازی این وظیفه را برعهده گرفته تا انتظارات مردم را در حد، توان پاسخگو باشد و برطرف کند.

انتهای پیام/پ

فازهای مختلف تحریم

برچسب ها: تحریم ، انتخابات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.