سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراسم گرامیداشت یک هزار و ۲۰۰ شهید یگان‌های ویژه ناجا/ فرمانده یگان‌های ویژه ناجا: استان فارس در دوران دفاع مقدس نقش ویژه‌ای داشته است


دومین یادواره یک هزار و ۲۰۰ شهید یگان‌های ویژه ناجا و مراسم گرامیداشت ۵۴ شهید یگان‌های ویژه ناجای فارس در شیراز برگزار شد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ، سردار کرمی فرمانده یگان‌های ویژه ناجا در دومین یادواره یک هزار و ۲۰۰ شهید یگان‌های ویژه ناجا و مراسم گرامیداشت ۵۴ شهید یگان‌های ویژه ناجای فارس ضمن گرامیداشت شهدای انقلاب اسلامی بویژه شهدای یگان‌های ویژه ناجا در فارس اظهار کرد: اصل یگان‌های ویژه به لشکر ۲۸ روح الله برمی گردد که در دوران دفاع مقدس نقش ویژه‌ای داشتند و برای دفاع از کشور یک هزار و ۲۰۰ شهید و بیش از ۱۰ هزار آزاده و جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

سردار کرمی تصریح کرد: این مراسم بنا به وظیفه، به خانواده شهدا و خاطرات و آثار و سفارشات شهدا در قالب برنامه‌های فرهنگی برگزار و در اختیار جوانان قرار داده می‌شود.

وی بیان کرد: این مراسم برای نخستین بار در شیراز برگزار می‌شود.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا تصریح کرد: در آبان ماه یادواره اصلی یک هزار و ۲۰۰ شهید در تهران برگزار می‌شود.

سردار کرمی افزود: استان فارس در دوران دفاع مقدس نقش ویژه‌ای در لشکر ۱۹ فجر داشته و در ماموریت‌های سخت حضور داشته و هم اکنون نیز در قالب مدافعان حرم نقش بسزایی دارد و به همین دلیل نخستین دوره یادواره در شیراز برگزار شد.

وی با بیان اینکه برای انجام کارهای بزرگ انسان های بزرگی نیاز است، ادامه داد: برای ایجاد تحول، توسعه و پیشرفت در هر جامعه نیاز است انسان های شجاع و خلاق نقش آفرینی کنند و مسئولیت را در جامعه به عهده بگیرند.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا اضافه کرد: کشور ایران شرایط سختی را پشت سر گذاشته و به عنوان یک کشور شیعی نقش برجسته ای را در منطقه برعهده دارد.

وی بیان کرد: امام خمینی (ره) قبل از قیام علیه طاغوت، ابتدا انسان هایی را پرورش دادند و تحولی درونی در آن ها ایجاد کردند تا بتوانند این مسئولیت سنگین را به عهده بگیرند.

سردار کرمی افزود: کسانی که آموزش دیده و با مفاهیم دینی آشنا باشند می توانند در جامعه و منطقه تحول، رشد و توسعه ایجاد کنند و چنین انسان هایی در برابر ستمگران ایستاده و انقلاب و تمدن اسلامی را پایه گذاری کرده و از آن دفاع می کنند.

وی تصریح کرد: شکست رژیم طاغوت، اداره جنگ تحمیلی در ۸ سال دفاع مقدس و اداره کشور و مقابله با دشمنان کار ساده ای نیست و انسان هایی که در آن دوران پرورش یافتند، در تمام مراحل پیروزی انقلاب از ارزش های انقلاب دفاع کردند و امروز کشور ما به برکت تلاش ها و مجاهدت های آن ها در جهان و منطقه ایفای نقش می کند.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا  اضافه کرد: ما در کشوری زندگی می کنیم که شهدا چراغ راه ما هستند و شهدا هم در زمان حیات برای ما الگو و سرمشق بودند  و هم پس از شهادتشان از فیوضات معنوی آن ها استفاده می کنیم.

سردار کرمی افزود: آنچه برای ما مهم است اینکه مجلس شهدا ، مجلس ترحیم نیست بلکه برای درس گرفتن و ادای وظیفه است.

وی با بیان اینکه شهدا در شرایط سخت نترسیدند و جلودار شدند و تعداد زیادی از افراد را به حرکت در آوردند، اضافه کرد: هر کدام از شهدا درس هایی در زندگی خودشان دارند و ما باید عبرت ها را از آن ها فرا گرفته و در زندگی خود به آن ها عمل کنیم چرا که با کمک شهدا، انقلاب پیش رفته و درس گرفتن از شهدا ضروری است.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا  تصریح کرد: با هدایت و رهبری مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی قدرتمندانه به جلو می رود و امروز عمق دفاعی ما از مرزها فراتر رفته و پیام آزادی بخش شهدا نه تنها در ایران بلکه در آن سوی مرزها به گوش ملت ها می رسد.

سردار کرمی با بیان اینکه اگر بخواهیم مسیر آینده انقلاب را با اطمینان و قدرت به جلو ببریم ابتدا باید از خودمان شروع کنیم، اینکه چه وظیفه ای داریم و چه باید انجام دهیم، افزود: از جمله مواردی که موجب عزت ما می شود و شهدا برای ما باقی گذاشتند فرهنگ شهادت است.

وی با اشاره به وصیت های شهدا، ادامه داد: شهدا ما را به تقوای الهی دعوت کرده اند و در مقابل سختی ها ایمان و تقوا می تواند استقامت را به ارمغان آورد.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا  با بیان اینکه از قرآن و اهل بیت تبعیت کنیم، اضافه کرد: اتحاد و اتفاق، دیگر پیام شهدا است به طوری که با همبستگی توانسته ایم مشکلات خود را حل کنیم.

سردار کرمی با اشاره به اینکه صبر و استقامت از دیگر وصیت های شهدا است، گفت: رمز موفقیت ایران صبر و استقامت است و در مقابل دشمن باید شجاع بود.

وی تصریح کرد: داشتن قناعت ما را در مسائل مختلف زندگی موفق می کند و می توانیم به آرمان های در پیش رو می رسیم.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا با اشاره به مواردی که شهدا ما را از آن ها نهی کرده اند، گفت: نفاق و دو دستگی از جمله مواردی است که نباید در جامعه ایجاد شود و شکاف اختلاف در جامعه از ترفندهای دشمن است.

سردار کرمی با اشاره به دیگر وصیت های شهدا افزود: دوستی با دشمنان برای ما ذلت می آورد و طلب عزت را فقط از خدا کنید.

وی با اشاره به اینکه وصیت دیگر شهدا، جهاد است، ادامه داد: همیشه نیازی نیست تفنگ در دست گرفته و بجنگیم بلکه آماده بودن در پشت جبهه و حضور در صحنه، امر به معروف و نهی از منکر خود یک نوع جهاد است.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا با بیان اینکه اتحاد و انسجام داشته و به خود اتکا کنیم، افزود: تا به حال هم به خود اتکا داشته و به اوج قدرت در منطقه رسیده ایم.

سردار کرمی با بیان اینکه زندگی شهدا باید برای ما عبرت باشد، ادامه داد: شهدا ما را از تجمل گرایی و اشرافی گری نهی کرده اند.

وی گفت: برای ادامه مسیر انقلاب باید همان روش و شیوه را که امام راحل پایه گذاری کرد با تدابیر مقام معظم رهبری در زندگی پیاده کرد تا آینده درخشانی داشته باشیم.

همچنین در این مراسم سردار حبیبی فرمانده انتظامی انتظامی فارس  با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری اظهار کرد: امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی ادامه داد: اگر دشمن در مبارزه با کشور به نتیجه نمی رسد بخاطر عنایت خداوند و شهادت شهدا است.

انتهای پیام/ب

مراسم گرامیداشت ۵۴ شهید یگان‌های ویژه ناجا برگزار شد

برچسب ها: شهدا ، نیروی انتظامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.