سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹۸ درصد مشترکان آب روستایی نیشابور پرمصرف هستند

۹۸ درصد از مشترکان بخش خانگی آب روستایی شهرستان نیشابور پر مصرف هستند و الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فرهاد ذوالجناحی رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی نیشابور گفت: سرانه تولید آب شهرستان ۲۸۵ لیتر در شبانه روز به ازای هر فرد است و سرانه مصرف هرنفر ۱۹۱ لیتر و بقیه این آب در بخش دام و فضای سبز صرف می‌شود.

او افزود: ۳۵۶ روستا با ۶۲ هزار و ۵۲۱ مشترک در نیشابور تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارد و ۹ روستا با شش هزار و ۸۸ مشترک از خدمات شرکت آب و فاضلاب شهری استفاده می‌کنند.

او افزود: به دلیل افزایش گرمای هوا ۲۲ روستای این شهرستان با مشکل کم آبی مواجه شده اند و شرایط بحرانی دارند و در حال حاضر به ۱۶ روستا از این تعداد با تانکر آبرسانی می‌شود.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی نیشابور ادامه داد: امسال برای سه مجتمع آبرسانی قوش آغل و فوشنجان و سرچاه و سه روستای چناران، کلاته باغ و ابوسعدی از محل اعتبارات ملی صندوق توسعه ۸۷ میلیارد ریال و از محل اعتبارات استانی جهت طرح نگهداری و آبرسانی سیار ۳۷ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

او گفت: آبرسانی به روستا‌های تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی نیشابور با ۵۵ ایستگاه پمپاژ و ۱۲۲ کلرزن برقی، گازی و هیدرو و ۲۱۰ مخزن با ظرفیت ۳۰ هزار و ۲۰۵ متر مکعب ظرفیت انجام‌ می شود.
 
 ذوالجناحی افزود: ۱۵۷هزار و ۹۴۹ نفر در قالب ۵۰ هزار و ۱۳۷ خانوار جمعیت در ۴۲۰ روستای نیشابور سکونت دارند که برای تامین آب شرب این جمعیت ۱۱۶ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق حفر شده است ۹۸ درصد مشترکان اب در روستا‌ها پر مصرف هستند.
 
انتهای پیام//س.ح
 
 

حفر ۱۱۶ حلقه چاه عمیق برای روستائیان نیشابور

 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.