سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک زن سکاندار اداره ارشاد شهر بابک شد

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تعامل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارگان‌های دولتی و غیردولتی را امری ضروری برای پیشبرد اهداف این نهاد دانست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛محمد رضا علیزاده  مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در جلسه شورای اداری شهرستان شهربابک با موضوع معرفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، با اشاره به اینکه اهمیت حوزه‌ی فرهنگ برکسی پوشیده نیست، افزود: طبق بیانات مقام معظم رهبری سیاست و اقتصاد ذیل فرهنگ است و این حوزه نگاهی فراگیر دارد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرهنگ را به هوا و اکسیژن تشبیه می‌کنند، افزود: در حوزه فرهنگ و هنر یکی از سیاست‌هایی ما که داریم بحث تمرکز زدایی است.

علیزاده با اشاره به اینکه تلاش داریم در سال جاری برنامه‌های ملی را در مرکز استان و برنامه‌های استانی را به مرکزیت شهرستان‌ها تهیه کنیم، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بالای شهربابک سعی می‌کنیم با کمک مسئولان شهربابک یک برنامه را با مرکزیت این شهرستان تهیه کنیم و تحقق این امر باعث ایجاد اتفاقات خوب در شهربابک خواهد بود.

او به بحث برون سپاری فعالیت‌ها اشاره کرد، گفت: اکنون دولت در تلاش است که کمترین دخالت را در حوزه‌های مختلف داشته باشد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت بیش از ۷۰ موسسه فرهنگی، مذهبی و قرآنی در شهربابک یاد کرد و افزود: در این راستا دستگاه‌های دیگر نیز باید فعالیت‌های فرهنگی شان را به همین موسسات برون سپاری کنند، زیرا موسسات می‌توانند متخصصانی باشند برای نهاد‌های مختلف که این خود کسب و کار، اشتغال و پویایی حوزه فرهنگ را به دنبال دارد که منجر به پویایی جامعه می‌شود و مردم از فعالیت‌های فرهنگی، دینی و قرآنی در حوزه‌های مختلف بهره‌مند خواهند شد.

او با بیان اینکه ایجاد مراکز فرهنگی می‌تواند سرلوحه‌ی کار مریم نبی زاده رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهربابک باشد، افزود: ما نیز باید در دادن مجوز‌ها و ایجاد این مراکز تسهیل گر باشیم و در کنار آن باید نظارت‌ها را مهم بدانیم.

علیزاده داشتن تعامل، هماهنگی و گفتگو با حوزه‌های مختلف را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: ایجاد تعامل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با امام جمعه شهرستان، فرماندار و نماینده مجلس و نهاد‌های عمومی و غیرعمومی مهم است و همچنین نگاه مجموعه شهرداری به فرهنگ نگاهی با اهمیت می‌باشد.

او با اشاره به اینکه ظرفیتی مثل شرکت مس در شهربابک باید در کنار فرهنگ قرار بگیرد، بیان داشت: دو بخش رویداد‌ها و حمایت از تولیدات فرهنگی، دینی و مذهبی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

علیزاده با بیان اینکه مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید سعی در برقراری تعامل داشته باشد، گفت: اداره ارشاد بسیار گسترده و پرکار است و از مطبوعات و رسانه‌ها گرفته تا حوزه چاپ و سینما و قرآن و عترت و هنر‌های تجسمی و موسیقی همه شامل این حوزه می‌باشند و حرکت و پویایی این حوزه در گرو تعامل با هنرمندان است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تاکید کرد: حرکت در راستای ضوابط و قوانین و رفتاری مبتنی بر تعادل جدای از هر نگاه سیاسی برای ما مهم است تا بتوانیم رضایتمندی اقشار مختلف را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هدایت، حمایت، سیاستگذاری و نظارت از اهداف اصلی ما در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است، تصریح کرد: در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهربابک ۲۲۷ میلیون تومان هزینه می‌کنیم که حدود ۱۹۲ میلیون تومان از این اعتبار صرف پرسنل و حقوق آنان می‌شود، ۲۵ میلیون تومان آن صرف نیروی پشتیبانی و ۱۰ میلیون تومان صرف حمایت می‌شود.

علیزاده با اشاره به اینکه برای حمایت فقط ۵/۴ درصد از اعتبارات فرهنگ و ارشاد اسلامی صرف می‌شود و به همین دلیل ما نیازمند حمایت هستیم، اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد بودجه دولتی صرف نگه داشت سیستم دولت می‌شود و بزرگترین سرمایه دولت نیروی انسانی است.

او با بیان اینکه مریم نبی زاده سومین بانوی مدیر فرهنگی در استان است، افزود: سابقه نشان می‌دهد که بانوان در امور فرهنگی موفق بوده اند و با توجه به انرژی و تحصیلات نبی زاده و استفاده از ظرفیت‌های شهربابک می‌توان گفت که در این سمت موفق خواهد شد.

سعید قائینی فرماندار شهربابک نیز در ادامه با اشاره به اینکه اهمیت و شرایط خاص فرهنگ در کشور ما بر کسی پوشیده نیست، گفت: در غالب کشور‌های دنیا فرهنگ زیربنای همه‌ی مسائل است.

او حرکت در این مسیر و مدیریت کردن این حوزه را بسیار مهم و سخت دانست و افزود: کسی که سکان مدیریتی را می‌پذیرد باید با احتیاط رفتار و عمل کند و به شکلی فعالیت داشته باشد که رضایت همه جلب شود چرا که اگر در این حوزه کفه ترازو به نفع گروه یا فردی سنگینی کند و توازن را به هم بریزد می‌تواند شرایط یک شهر را دگرگون کند.

انتهای پیام/ح

معرفی یک زن به عنوان رئیس اداره ارشاد شهربابک

برچسب ها: معرفی ، شهربابک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.