سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح‌های توانمند سازی جامعه روستایی در شهرستان سیروان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام از اجرای طرح‌های توانمند سازی جامعه روستایی در شهرستان سیروان خبر داد.

بخشنده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام در گفت وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، گفت: طرح توانمند سازی جامعه روستایی با هدف پیشگیری از مهاجرت‌های بی رویه و نامتعارف و اسکان آن‌ها در مناطق حاشیه نشین استان از ۳ سال پیش آغاز شده است.

او بیان کرد: بازشناسی آسیب‌ها، استعدادها، ظرفیت‌ها و نیاز‌های روستا‌های درمعرض خطر تخریب و مهاجرفرست به منظور توانمندسازی آن‌ها از جمله راهبرد‌های اجرای این طرح می باشد.

بخشنده اظهار کرد: این راهبرد‌ها در حوزه‌های مدیریت منابع آب وخاک ، صنایع دستی وگردشگری ، حرفه آموزی وایجاد اشتغال، مهیا ساختن بنیان‌ها و مسایل زیربنایی ، شغلی و آموزشی برای بازگشت و مهاجرت از شهر‌ها به روستا‌ها انجام می‌پذیرد.

او با بیان اینکه امسال شهرستان سیروان به عنوان شهرستان هدف انتخاب شده است افزود: احداث ۲هزار متر گلخانه ، اجرای ۵ طرح توسعه صنایع دستی و گردشگری ، ۵طرح نگهداری دام و طیور، آموزش مشاغل خانگی برای زنان سرپرست خانوار و بررسی فرآیند شبکه حمایت از تولیدات روستایی ازجمله برنامه‌هایی است که در این شهرستان قرار است انجام شود.

انتهای پیام/ ن

اجرای طرح‌های توانمند سازی جامعه روستایی 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.