سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازپس گیری ۵۰ هکتار از اراضی ملی در سروستان

با دستور قضایی بیش از ۵۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان سروستان که مورد تصرف و تخریب متصرفان و سودجویان قرار گرفته بود از دست زمین خواران خارج و به بیت المال بازگشت.

مجتبی شریفی سعدی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سروستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: در این راستا با دستور دادستان عمومی و انقلاب سروستان و همکاری فرماندهی انتظامی و نیرو‌های منابع طبیعی این شهرستان تعداد ۵۰۰ اصله نهال غیر مجاز در عرصه‌های مرتعی و جنگل‌های منطقه گردشگری مهارلو قلع و قمع و این اراضی به حالت اولیه برگردانده شد.

او اظهار داشت: متخلفان از سال‌ها پیش به صورت خود سرانه اقدام به ساخت و ساز غیر و مجاز و نیز کاشت نهال انجیر در این اراضی کرده بودند که با تلاش نیرو‌های هوشیار منابع طبیعی شهرستان اقدامات لازم انجام و این اراضی به بیت المال بازگردانده شد.

شریفی افزود: براساس ماده ٥٥قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و نیز مواد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی هرگونه تخریب و تصرف در اراضی ملی جرم محسوب و مرتکبین به این عمل علاوه بر پرداخت جریمه به حبس از یک ماه تا سه سال محکوم خواهند شد.

قاسم محمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سروستان نیز با حضور در عملیات قلع و قمع در اراضی ملی این منطقه با تاکید بر حفاظت از اراضی ملی شهرستان افزود: برخورد قاطع و جدی با متصرفان و فرصت طلبان عرصه‌های منابع طبیعی از جمله موارد دفاع از حقوق عامه بوده و در این راستا هیچ گونه گذشتی در مقابله با متخلفین وجود نخواهد داشت.

او با اشاره به نقش مردم در حفاظت از منابع طبیعی وجلوگیری از تخریب این عرصه‌ها گفت: این اراضی متعلق به نسل‌های آینده است و در این راستا می‌بایست حساسیت بیشتری در حفاظت از این منابع از سوی سایر گروه‌ها و نهاد‌ها ایجادشود.

محمدی از مردم خواست به منظور حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و حفظ حقوق بیت المال در صورت مشاهده هرگونه اقدامی مبنی بر تصرف اراضی سریعا با شماره ۱۵۰۴ تماس بگیرند.
انتهای پیام/م

رفع تصرف اراضی ملی در سروستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.