سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قطار جشنواره‌ ای زرند به روستای مطهرآباد رسید

رئیس میراث فرهنگی از دومین جشنواره‌ کماچ زرندی در جوار آستان مقدس امام زاده خواجه ابو رضا (ع) به همراه دومین شب بازار گردشگری در ۷ شهریور خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان محمد اسلامی رئیس میراث فرهنگی زرند گفت: در این جشنواره که به همت هیئت امنای امامزاده و پایگاه‌های مقاومت خواهران و برادران روستا برگزار خواهد شد.

او افزود:جدیدترین و متنوع‌ترین تولیدات "کماچ" در معرض بازدید و فروش قرار خواهد گرفت ضمن اینکه این جشنواره از عصر با اجرای برنامه‌های شاد و با حضور گروه هنری کاظم آباد در مهدیه ولیعصر (ع) جنب امام زاده آغاز و تا قبل از اذان مغرب و عشا ادامه خواهد داشت.

اسلامی تصریح کرد:در قسمت دوم این جشنواره  تمهیداتی با حمایت ستودنی اعضای هیئت امنا اندیشیده شده تا تمام تولیدکنندگان روستا‌های شهرستان در صحن امامزاده محصولات خود را (در قالب شب بازار گردشگری) با تخفیفات ویژه عرضه نمایند.

او تاکید کرد: شهروندان میتوانند با حضور در این مکان مقدس اوقاتی معنوی را بهمراه برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری تجربه نمایند و بنا به وسع خود با خرید تولیدات شهروندان گامی در جهت تحقق شعار سال مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید بردارند.

رئیس میراث فرهنگی زرند افزود:سال گذشته رونمایی از بزرگترین کماچ کشور و با حضور قریب ۱۰۰۰۰ نفر از شهروندان زرندی و میهمانانی خارج از شهرستان در جشنواره انجام شد.

اسلامی همچنین با اعلام اینکه "کماچ زرندی" در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است افزود: امروزه توجه به ارزش غذا‌های سالم باید بعنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود و در جشنواره‌هایی که با رویکرد غذایی در شهرستان برگزار می شود تلاش خواهیم کرد فرهنگ استفاده از غذا‌های سنتی که نقش بزرگی در سلامت مردم دارد در جامعه بیشتر تسری یابد.

انتهای پیام/ح

قطار جشنواره ای زرند در روستا مطهرآباد

برچسب ها: کماچ ، گردشگری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.