سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاینه بیش از ۶۰۰ هزار همدانی در بسیج ملی کنترل فشار خون

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در استان بیش از ۶۰۰ هزار نفر معاینه شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، کرمی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان پوشش ۷۵.۶ درصدی گروه‌های هدف در کنترل فشار خون مردم استان، ابراز کرد: از مجموع ۸۵۰ هزار نفر، معاینه ۶۴۴ هزار نفر با موفقیت انجام شد و دانشگاه علوم پزشکی همدان از جمله دانشگاه‌هایی بود که با موفقیت بسیج ملی کنترل فشار خون را به سرانجام رساند.

او با اشاره به جمعیت ساکن در استان همدان، گفت: بیشترین تعداد سنجش فشار خون در شهر‌های همدان، نهاوند و ملایر صورت گرفته است و همینطور بالاترین درصد پوشش کنترل فشار خون در شهر‌هایی که دارای جمعیت بیشتری از جمله فامنین، کبودرآهنگ، بهارو رزن هستند، اتفاق افتاد؛ تویسرکان، ملایر، نهاوند و همدان نیز از شهر‌های دیگر بودند.

کرمی، آگاهی کامل مردم نسبت به فشار خون و سلامت خود را از نتایج بسیج ملی کنترل فشار خون برشمرد و گفت: ضرورت توجه به رعایت عادات غذایی صحیح، اجتناب از مصرف نمک بیش از اندازه، دوری از مصرف سیگار، افزایش تحرک بدنی، توصیه به ورزش و ... از موضوعاتی بود که در معاینه‌های انجام شده در بسیج ملی کنترل فشار خون به اطلاع مردم رسانده شد.

او شناسایی بیماران و ارجاع آن‌ها به واحد‌های مرتبط و تحت کنترل قرار گرفتن از سوی پزشکان و کارشناسان را از نکته‌های مهم در انجام بسیج ملی کنترل فشار خون در استان همدان بیان کرد.

انتهای پیام/ د 

بیش از ۶۰۰ هزار همدانی فشار خون خود را گرفتند

برچسب ها: علوم پزشکی ، فشار خون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.