شناسایی ۱۸/۲ درصد از جمعیت هدف دارای فشار خون بالا در نهاوند

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: از مجموع افراد شرکت‌کننده در طرح ملی کنترل فشار خون در نهاوند ۱۸/۲ درصد دارای فشار خون بالا تشخیص داده شدند که در سامانه ثبت شدند.

شناسایی ۱۸/۲ درصد از جمعیت هدف دارای فشار خون بالا در نهاوندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مومنعلی دارابی، مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند اظهار کرد: طرح کنترل فشار خون طرحی ملی بود که ویژه افراد بالای ۳۰ سال در کشور از تاریخ ۱۷ خردادماه تا ۱۵ تیرماه به اجرا درآمد.

او افزود: در شهرستان نهاوند جمعیت هدف بالای ۳۰ سال ۱۰۰ هزار و ۴۶۰ نفر بود که از این تعداد بیش از ۷۵ درصد در این طرح شرکت کردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند افزود: طی یک ماه اجرای طرح کنترل فشار خون ۹۸.۲ درصد جمعیت روستایی و ۵۳ درصد جمعیت شهری این شهرستان با مراجعه به مراکز اعلام شده اقدام به کنترل فشار خون کردند.

او افزود: از ۷۵ درصد جمعیت شرکت‌کننده در این طرح نزدیک به ۵۷ درصد دارای فشار خون طبیعی بوده و ۱۸.۲ درصد نیز دارای فشار خون بالا تشخیص داده شدند که در سامانه ثبت شدند.

دارابی از اجرای مجدد طرح کنترل فشار خون برای افراد دارای فشار بالا خبر داد و گفت: با توجه به اجرای اقدامات اولیه برای کنترل فشار خون افراد شناسایی شده، طبق برنامه در نظر است غربالگری کنترل فشار خون در مهرماه مجددا اجرا شود تا میزان تاثیر اقدامات مشخص شود.

او گفت: در صورت تداوم فشار بالای افراد شناسایی شده، علاوه بر برگزاری کلاس‌های آموزشی برای آن‌ها این افراد به پزشکان متخصص معرفی می‌شوند تا به طور جدی تحت درمان قرار گیرند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند از اقدامات صورت گرفته برای اجرای مطلوب طرح گفت: به منظور ایجاد تسهیلات لازم برای شرکت جمعیت هدف بیش از ۱۵۰ مرکز شامل مراکز درمانی، خانه‌های بهداشت، مطب‌های خصوصی پزشکان، ادارات و پایگاه‌های ثابت و سیار در مراکز شهری منظور شد و اطلاع‌رسانی‌های لازم نیز انجام گرفت که در مجموع میزان استقبال از طرح خوب بود.

او افزود: آمادگی هر گونه ارائه خدمت به افراد دارای فشار خون بالا هستیم و از سایر افراد هم می‌خواهیم با اقدامات پیشگیرانه نسبت به کنترل فشار خون خود اقدام کنند تا از بیماری‌های قلبی در امان باشند.

انتهای پیام/ د 

بیش از ۷۵ درصدجمعیت نهاوند در طرح ملی فشار خون شرکت کردند

برچسب ها: بهداشت ، فشار خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.