سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سوءاستفاده قاچاقچیان از زائران اربعین برای قاچاق تلفن‌ همراه + موشن‌گرافیک

افراد سودجو با ترفند‌های مختلف و با سوءاستفاده از اطلاعات هویتی مسافران اقدام به قاچاق گوشی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان. با اجرایی شدن طرح رجیستری حالا  برخی از  واردکنندگان موبایل از شگرد جدیدی برای واردات غیرقانونی تلفن‌همراه و دور زدن هزینه‌های گمرکی روی آورده‌اند.  این دسته از افراد حالا زائران  را هدف خود قرار داده‌اند و ظاهراً با اعطای سیم‌کارت رایگان به آنها، مدارکشان را تحویل می‌گیرند و اقدام به ثبت گوشی قاچاق می‌کنند.
 
آن‌ها با گرفتن اطلاعات مسافران واقعی، گوشی‌ها را به اسم آن‌ها وارد می‎کنند. اتفاقی که در برخی موارد بدون اطلاع زائران و در برخی دیگر نیز با رضایت آن‌ها انجام می‌شود.
 
در مورد اول در صورت ثبت سیم‌کارت جدید، پیامکی با سرشماره CRA.ir به خطوط دیگر شخص ارسال می‌شود که با شماره‌گیری ۱۹۵ و یا مراجعه به سایت CRA.ir.۱۹۵ اقدام به ثبت شکایت در بخش  سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کنند.
 
آن دسته از افرادی نیز که با رضایت و در ازای دریافت مبلغی پول اطلاعات خود را در اختیار واردکنندگان قرار می‌دهند و همچنین قاچاقچیان تلفن همراه زیارتی باید بدانند با توجه به فتوای ۹ نفر از مراجع معظم تقلید، هرگونه خرید و فروش اطلاعات مسافران برای ثبت گوشی‌های قاچاق را غیرشرعی اعلام شده است.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.