سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار ایلام مطرح کرد;

نیاز روزانه حدود یک میلیون وعده غذایی در مهران

استاندار ایلام از نیاز روزانه حدود یک میلیون وعده غذایی در مهران برای بازگشت زوار خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در نشست ستاد مرکزی استان که با حضور ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین کشور و دبیر و مسئولان کمیته‌های ستاد مرکزی اربعین کشور، معاون وزیر و رئیس حمل و نقل جاده‌ای کشور و دیگر مسئولان کشوری و استانی برگزار شد، ضمن پیش بینی این مهم که پیک برگشت زوار از مرز مهران به ۳۵۰ هزار نفر می‌رسد، گفت: برای موج برگشت زوار به ۳ هزار و ۵۰۰ اتوبوس در مسیر برگشت نیاز داریم.

استاندار ایلام با اشاره به این مطلب که نباید زوار را مجبور کنیم اول به استان‌های همسایه بروند و بعد به مقصد، بیان کرد: بگذارید این امر اختیاری باشد و تلاش و سعی این است که اتوبوس برای تمام مسیر‌ها از طریق وزارت راه و شهرسازی فراهم کنیم.

او ادامه داد: اگر زوار به استان‌های همجوار انتقال داده شوند باید مکانات حمل و نقل همچون استفاه از خط ریلی و راه آهن برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

رییس ستاد اربعین استان با اشاره به این موضوع که هزینه‌های زیادی برای زیرساخت‌های اربعین استان انجام شده است اظهار کرد: مسیر پایانه برکت جداشده است، از تونل قلاجه تا شباب، ایلام به مهران، زیرساخت‌های مهران، و ... ملکشاهی بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در این شرایط سخت هزینه شده و تلاش دولت و نظام در این راستا بی نظیر بوده است.

او در ادامه پیش بینی کر پد که در ۱۰ روز آینده حدود ۲ و نیم میلیون نفر از استان ما تردد خواهند داشت، اضافه کرد: در پیک برگشت قسمت اعظم زوار از این مسیر باز خواهند گشت.

سلیمانی دشتکی یادآورشد: ما اکنون بالای ۶۰ درصد تردد زوار را داریم و در مسیر برگشت به بالای ۶۵ درصد خواهیم رسید.

او عنوان کرد: روزانه در مرز مهران حدود یک میلیون وعده‌ی غذایی، صبجانه، نهار و شام و روزانه ۲ میلیون آب معدنی مصرف و نیاز خواهیم داریم.

انتهای پیام/ د

نیازبه تامین وعده غذایی در مهران 

برچسب ها: استانداری ، اربعین 98
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.