سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف و ضبط سه بهله پرنده شکاری در اراک

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان مرکزی از کشف و ضبط سه بهله پرنده شکاری دلیجه از یک فرد متخلف خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ عباس جودکی، فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان مرکزی گفت: در پی گزارشات مردمی و تماس تلفنی همیاران محیط زیست، یگان حفاظت استان در جریان زنده گیری و نگهداری غیرمجاز پرندگان شکاری در اتاقک موتور آب کشاورزی فردی دریکی از روستا‌های شهرستان اراک قرار گرفت.

او افزود: باهماهنگی مقام قضایی، مامورین یگان حفاظت محیط زیست پس از اخذ مجوز‌های لازم در محل حاضر شده و سه پرنده شکاری از نوع " دلیجه " و ۱۰ قطعه یا کریم و ۵ قطعه گنجشک را که به عنوان طعمه جهت صید و زنده گیری باز‌های شکاری استفاده میشود را کشف و ضبط وپرونده متخلف برای انجام مراحل کیفری به مراجع قضایی ارسال شد.

جودکی ادامه داد: دلیجه ازنوع پرندگان شکاری و از تیره شاهینیان در زمره پرندگان حمایت شده است که معمولاً پستانداران کوچک، مارمولک ها، نرم تنان، موش ها، قورباغه‌ها یا حشرات بزرگ را شکار می‌کند.

او خاطر نشان کرد: این پرنده نقش مهمی در کنترل بیولوژیکی آفات دارد و در مناطق باز و حاشیه تالاب زندگی می‌کند.

او همچنین از همیاران و دوستداران محیط زیست و حیات وحش خواست هرگونه شکار، زنده گیری و نگه داری غیر مجاز حیوانات وحشی و پرندگان در سطح استان را از طریق سامانه ۱۵۴۰ یا با تماس به یگان حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

انتهای پیام/ ر

 

برچسب ها: محیط زیست ، پرندگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.