سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

اتصال بازار به شرکت‌های دانش بنیان انجام نشده است

رئیس هیئت مدیره یک شرکت دانش‌بنیان گفت: اتصال بازار به شرکت‌های دانش‌بنیان انجام نشده است، ابتدا محصولات را تولید کرده‌ایم و بعد به دنبال بازار آن‌ها هستیم.

مرتضی زنگنه سروش، رئیس هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: شرکت دانش بنیان به معنی هم نشینی مسالمت آمیز ثروت و علم است، ولی این هم نشینی در مکان‌هایی مسالمت آمیز نیست و این هم نشینی علم با ثروت گاهی اوقات به ضرر علم تمام می‌شود و باعث می‌شود تولید ارزش افزوده در مواردی اتفاق نیفتد.

او  گفت: سال‌های گذشته زمانی که می‌خواستم شرکتی را دانش بنیان اعلام کنیم دستور العمل‌های امروزی را نداشتیم و تعریف خاصی به صورت عام نداشتیم.

رئیس هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان در ادامه افزود: برای رشد شرکت‌های دانش بنیان ابتدا باید به زیست بوم فناوری و بعد به اقتصاد دانش بنیان برسیم.

سروش زنگنه در ادامه بیان کرد: امروز انتظارات از این شرکت‌ها خاص است و اگر به یک شرکت عنوان دانش بنیان اطلاق شود باید یک نتیجه خاص هم داشته باشد.

او گفت: باید یک متخصص را در این زمینه آماده کنیم، ولی متاسفانه از یک سری فرآیند‌ها در زنجیره ارزش این شرکت‌ها غفلت شده و اتصال بازار به آن‌ها اصلا انجام نشده است. یعنی ابتدا تولید کرده ایم و بعد شروع کرده‌ایم به اینکه بازار آن را پیدا کنیم.

زنگنه سروش افزود: این حوزه بسیار پویاست و دائم به روز می‌شود، نمی‌توانیم بگوییم به اوج پیشرفت رسیده ایم، ولی امروز به نقطه مطلوب در دانش بنیان رسیده ایم.

رئیس هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان اظهار کرد: تحریم‌ها باعث شده به شرکت‌های دانش بنیان بسیار توجه شود و این تهدید‌ها به فرصت تبدیل شده است.

سروش زنگنه در پاسخ به این سوال که آیا زنجیره ارزش برای محصولات شرکت‌های دانش بنیان آماده شده است؟ اظهار کرد: زنجیره اصلا وجود ندارد و فقط روی کاغذ است، ارتباط دانشگاه و صنعت یکی از این نقص‌ها است. همه دانشجویان به دنبال این هستند که یک جا مشغول به کار شوند و حقوق معمولی بگیرند و روحیه ورود به این حوزه‌ها را ندارند. این مورد یکی از زنجیره‌های آن است.

رئیس هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان گفت: در بخش تجهیزات پزشکی شرکت‌های دانش بنیان پیشرفت‌های خوبی کرده‌اند در حدی که نیازی به حمایت ندارند و شرکت‌های ثانویه نیز تاسیس کرده اند به عنوان مثال سیستم‌های ثبت سیگنال‌های حیاتی و ... تولید این شرکت‌ها در بیمارستان‌های داخل در حال استفاده است.

انتهای پیام/

در دانش بنیان به نقطه مطلوبی رسیده‌ایم

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.