سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یحیی السریع: نظام سودان در ازای دریافت پول در تجاوز به یمن مشارکت کرد/ سودانی‌ها را فریب دادند

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن درباره تلفات مزدوران سودانی در جنگ یمن اطلاعاتی را ارائه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، یحیی السریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن درباره تلفات مزدوران سودانی و نقش سربازان اعزامی از این کشور برای شرکت در جنگ یمن توضیحاتی را ارائه کرد.

یحیی السریع گفت: رژیم‌های سعودی و امارات از مزدوران کشور‌های مختلف بهره گرفتند و پول‌های خود را برای شریک کردن برخی کشور‌ها در تجاوز به یمن استفاده کردند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن افزود: اطلاعاتی درباره مشارکت برخی کشور‌ها در تجاوز به یمن، سطح مشارکت آن‌ها و پولی که در ازای آن دریافت می‌کردند، در اختیار داریم.  از جمله کشور‌های شرکت‌کننده در تجاوز به یمن، سودان است که نیرو‌های خود را در ازای پول، به یمن فرستاد.

وی در کنفرانس خبری درباره تلفات مزدوران سودانی در یمن گفت: مجموع تلفات ارتش سودان در یمن (از آغاز اعزام مزدوران سودانی به یمن تاکنون) بیش از هشت هزار کشته، زخمی و مفقودی است که ۴۲۵۳ نفر آنان را کشته‌ها تشکیل می‌دهند.

یحیی السریع تاکید کرد: مردم سودان فریب مسئولان دولت خود را خورده‌اند و از میزان خساراتی که نظامیان این کشور در جنگ علیه یمن متحمل شده‌اند، خبر ندارند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد نظام سودان با جان سربازان ارتش خود تجارت می‌کند و آن‌ها را فریب می‌دهد.  رهبری ما پیش از این بر نقش ملت سودان در پایان دادن به این مشارکت و گستردگی روابط ملت یمن با ملت سودان تأکید کرد.

«محمد عبدالسلام»، سخنگوی انصارالله نیز با اشاره به اینکه مشارکت نظامیان سودانی در جنگ علیه یمن در دوره عمر البشیر (رئیس‌جمهور برکنارشده این کشور) صورت گرفت، از مقامات کنونی سودان خواست نظامیان این کشور را از باتلاق جنگ یمن نجات دهند.

این در حالی است که «محمد البخیتی»، عضو شورای سیاسی انصارالله، در گفت‌و‌گو با شبکه تلویزیونی المیادین تاکید کرد سردمداران کنونی سودان تاکنون درخواست‌های یمنی‌ها را برای تغییر مواضع در برابر کشورشان نادیده گرفته‌اند. او افزود مقامات خارطوم در تعامل با یمن حتی در مقایسه با دولت البشیر نیز بدتر عمل می‌کنند.

این در حالی است که سخنگوی نیرو‌های مسلح سودان مدعی شد خروج ۱۰ هزار شبه‌نظامی سودانی از یمن دقیق نیست. او همچنین اظهارات سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن درباره کشته شدن شبه‌نظامیان سودانی در یمن را «جنگ روانی» خواند.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.