سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم توجه به پژوهش سراهاى دانش آموزى/ آيا اقدامات دانش آموزى منجر به كارآفرينى مي‌شود؟

معاون آموزش متوسطه گفت: مشکلات پیش روی پژوهش سراها بخشی درون دستگاهی و بخش بیشتر آن برون دستگاهی است.

پانته‌آ دُری معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در پژوهش سراها، چند دسته فعالیت برای دانش‌آموزان طرح‌ریزی شده است، اظهار کرد: وظیفه ما در گام اول شناسایی ایده‌ها و استعدادهای دانش‌آموزان آن هم در زمینه‌های پژوهشی است.

وی گفت: زیست فناوری، نانو فناوری، گیاهان دارویی، علوم شناختی، حمل‌ونقل پیشرفته و... از جمله موضوعاتی است که ترویج آن برای پژوهش‌های دانش‌آموزی در دستور کار قرار دارد.

دری با اشاره به اینکه بعد از آشنایی دانش‌آموزان با موضوعات پژوهشی، برنامه‌های آموزشی پیاده‌سازی می‌شود، افزود: رسالت اصلی پژوهش سراها رسیدن به پروژه است و همکاران ما با حمایت ایده‌ها و طرح‌های پژوهشی دانش‌آموزان، ایده‌ها را برای شرکت در جشنواره‌های مهم آموزش‌وپروش آماده می‌کنند.

وی ادامه داد: جشنواره بخش نوجوان خوارزمی از جمله همین جشنواره‌هایی است که دانش‌آموزان سال اول متوسطه در آن شرکت و دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه نیز در جشنواره جوان خوارزمی می‌کنند.

وی افزود: مشکلات پیش روی پژوهش سراها بخشی درون دستگاهی و بخش بیشتر آن برون دستگاهی است.

دری گفت: البته آموزش‌و‌پرورش در صدد این است که از این مشکلات عبور و آنها را رفع کند.

معاون آموزش متوسطه شهر تهران با بیان اینکه شناسایی دانش‌آموزان مستعد و استعداد درخشان از همان سال‌های ابتدایی شروع تحصیل دنبال می‌شود, اظهار کرد: طرح شهاب نام طرحی است که دانش‌آموزان استعداد درخشان در سال دوم دوره ابتدایی شناسایی و سنجش می‌شوند.

وی افزود: البته وظیفه مدارس، رشد دانش آموزان در همه زمینه‌هاست.

معاون آموزش متوسطه شهر تهران ادامه داد: در سند تحول بنیادین و سند درس ملی به درستی تنوع همه‌جانبه رشدها در نظر گرفته شده و برنامه‌ریزی شده است.

وی گفت: در این میان مدارس نیز ملزم شده‌اند تا از دانش‌آموزان نیازسنجی کنند.

دری با اشاره به اینکه دانش‌آموزان ما باید تاب‌آوری ابهام را داشته باشند و از شکست‌ها درس بگیرند، گفت: ‌در آینده مدارس ما باید تبدیل به مدارس کارآفرین شوند و از همین حالا پژهش‌سراها، راه را برای پیدایش این مدارس همواره کرده‌اند.

‌معاون آموزش متوسطه شهر تهران در پایان با بیان اینکه باز شدن چتر کنکور سراسری بر سر دانش‌آموزان باعث شده است تا همه منابع مدارس به این موضع اختصاص پیدا کند، افزود: مطالبه والدین، مدارس را ملزم می‌کند تا برنامه آموزشی مدارس به سمت آموزش محفوظات محور سوق پیدا کند.

‌وی افزود: در سند چشم‌انداز آموزش‌وپرورش برنامه‌ریزی‌ای صورت گرفته است تا از کنکور و امتحانات حفظی فاصله‌گیری شود.

‌انتهاى پیام/

‌‌پژوهش سراهاى دانش آموزى در صدد كارآفرينی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.