سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لبنان همچنان ناآرام است؛

فراخوان معترضان لبنانی برای اعتصاب عمومی در روز دوشنبه

معترضان لبنانی از سازمان‌های دولتی و خصوصی این کشور خواستند در اعتصاب عمومی روز دوشنبه [امروز] شرکت کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، عده‌ای از معترضان لبنانی به رغم برقراری تدابیر شدید امنیتی، تعدادی از خیابان‌های بیروت، پایتخت لبنان و مناطق حومه آن را مسدود کردند.

بر این اساس، معترضان تعدادی از مسیر‌های شمالی بیروت از جمله «زوک» و «جل الدیب» را مسدود کردند و آمدوشد روی پل «رینگ بریج» و راه‌های ارتباطی با مناطق «بقاع»، «صیدا» و «عکار» را قطع کردند.

در پی انتشار فراخوانی تحت عنوان «وحدت» برای تحصن در نقاط مختلف لبنان، ده‌ها هزار معترض لبنانی روز یکشنبه در بیروت، طرابلس و دیگر شهر‌های این کشور تظاهرات کردند. تظاهرکنندگان همچنین از سازمان‌های دولتی و خصوصی لبنان خواستند در اعتصاب عمومی روز دوشنبه [امروز] شرکت کنند.

این تظاهرات همزمان با تجمع مقابل کاخ ریاست جمهوری در شهر بعبدا در حمایت از میشل عون، رئیس جمهور لبنان برگزار شد. جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان و رئیس جریان ملی آزاد نیز روز گذشته در تجمع هواداران میشل عون گفت: باید در ابتدا افراد مفسد شناسایی شوند و بعد به سراغ انتخابات رفت.

میشل عون نیز خطاب به هواداران خود گفت: شما امروز بار دیگر تجدید میثاق کردید و ما نیز بر سر عهد و پیمان خود هستیم.

مردم لبنان طی روز‌های گذشته در اعتراض به شرایط اقتصادی و فساد مالی به خیابان‌ها آمدند. اعتراضات آن‌ها به استعفای سعد الحریری، نخست وزیر این کشور منجر شد. با این حال به نظر می‌رسد، استعفای وی، خواسته معترضان را به طور کلی برآورده نکرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.