سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس منابع طبیعی پاسارگاد خبر داد؛

مبارزه با آفات و بیماری‌های جنگلی در سطح ۷۵ هکتار از اراضی

رئیس اداره منابع طبیعی پاسارگاد گفت: امسال در سطح ۷۵ هکتار از جنگل‌ها با آفات و بیماری‌های جنگلی مبارزه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسن خسروانیان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد در جلسه پدافند غیرعامل شهرستان پاسارگاد که با حضور مدیران جهادکشاورزی، آبفای روستایی، دامپزشکی، تعاون روستایی و تعدادی دیگر از مسئولان این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اقدامات این اداره در حوزه پدافند غیرعامل اظهار کرد: امسال در سطح ۷۵ هکتار از اراضی و جنگل‌های شهرستان با آفات و بیماری‌های جنگلی شامل رصد و پایش آفت جونده تشی (چوله) مبارزه شده است.

او افزود: امسال در حوزه اطفای حریق اکیپ‌های ۱۵ نفره مردمی اطفاء حریق با تعداد ۱۷۵ عضو فعال و هشت قرقبان نیز بکارگیری شدند.

خسروانیان ادامه داد: همچنین خودرو استیجاری و تجهیز یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان و تحویل امکانات اطفاء حریق در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه با این اقدام از هرگونه بحران در حوزه آتش‌سوزی جنگل‌ها در امان بودیم و تا کنون بحرانی در این زمینه نداشته‌ایم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد، آموزش بهره‌برداران محلی منابع طبیعی را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه پدافندغیرعامل برشمرد و گفت: اعتقاد داریم آموزش و اقدامات پیشگیرانه باید همواره در دستور کار باشد و بر این مبنا گام برداریم.

خسروانیان افزود: از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه پدافند غیرعامل می‌توان به ساخت بند خاکی آبخیزداری در منطقه رحیم آباد بخش مرکزی پاساگارد اشاره کرد.

او ادامه داد: همچنین به منظور جلوگیری از فرسایش خاک و تولید علوفه گیاهی اقدام به بذرکاری و کپه کاری در مناطق بالادست سد سیوند کردیم که این اقدام نیز در راستای برنامه‌های پدافند غیرعامل صورت گرفته است.

در پایان این جلسه، مدیران شهرستان پاسارگاد از تعدادی از طرح‌های آبخیزداری این شهرستان بازدید کردند.

انتهای پیام/چ

صحبت های رئیس اداره منابع طبیعی پاسارگاد در جلسه پدافند غیرعامل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.