سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقامت بیش از ۱۰ هزار مسافر در بوم گردی‌های خراسان شمالی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با اشاره به افزایش روزافزون استقبال از بوم گردی‌ها در استان گفت: اقامتگاه‌های بوم گردی طی تابستان امسال بیش از ۱۰ هزار مسافر و گردشگر را اقامت دادند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حبیب یزدان پناه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: در تابستان امسال، ۱۰ هزار و ۴۸ مسافر و گردشگر، بوم گردی‌های استان را برای اقامت خود انتخاب کردند که این رقم در مدت مشابه پارسال ۳ هزار و ۳۲۸ نفر بوده است.

یزدان پناه افزود: ۳۳ اقامتگاه بوم گردی در خراسان شمالی فعالیت دارند که تعدادی از آن‌ها توانسته‌اند در زمینه جذب گردشگر داخلی و خارجی بسیار موفق عمل کنند و در بیشتر روز‌های تابستان، ظرفیت اقامتی آن‌ها تکمیل بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی عنوان کرد: با مطرح‌ شدن تعدادی از بوم گردی‌ها در سطح ملی، در حال حاضر تور‌های گردشگری و مسافران از اقصی نقاط کشور در بوم گردی‌های استان اقامت می‌کنند و از طبیعت پاییزی استان بهره می‌برند.

یزدان پناه گفت: گردشگران در این اقامتگاه‌ها می‌توانند از فرهنگ، آداب‌و رسوم و آیین‌های بکر و دست‌نخورده مناطق مختلف، غذا‌های سالم و طبیعی، نحوه فعالیت روستائیان، صنایع‌دستی زنان و مردان روستانشین و مناظر طبیعی زیبا و دیگر جاذبه‌های گردشگری این مناطق بهره‌مند شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه از طرح‌های بوم گردی در روستا‌های هدف گردشگری و روستا‌هایی که قابلیت جذب گردشگر دارند در راستای ایجاد اشتغال روستایی حمایت و استقبال خواهد شد، اظهار داشت: با همراهی روستائیان می‌توان زمینه مساعدی برای جذب گردشگر از طریق گسترش بوم گردی‌ها فراهم کرد.

انتهای پیام/د

اقامت بیش از ۱۰ هزار مسافر در بوم گردی‌های خراسان شمالی

برچسب ها: گردشگری ، صنایع دستی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.