پرداخت بیش از ۲۱۲ میلیارد ریال تسهیلات گردشگری در خراسان شمالی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: از ابتدای پارسال تا کنون، ۲۱۲ میلیارد و ۵۲۸ میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان فعالیت در بخش گردشگری استان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،حبیب یزدان پناه اظهار کرد: پارسال ۱۳۴ میلیارد و ۲۸ میلیون ریال تسهیلات و ۶ ماهه نخست امسال نیز ۷۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات در بخش گردشگری پرداخت شده است.

یزدان پناه با اشاره به اینکه توسعه بخش گردشگری به عنوان یک اولویت در برنامه‌های ما قرار دارد و از سرمایه گذاران این بخش در خراسان شمالی حمایت می‌شود، از اجرای ۱۷ مورد پروژه با حجم سرمایه گذاری یکهزار و ۶۲۹ میلیارد ریال در سال گذشته خبر داد.

وی با بیان اینکه اشتغالزایی یکی از مزایای توسعه گردشگری از منظر اقتصادی است، عنوان کرد: در ۱۸ ماه گذشته، با اجرای این پروژه‌ها و اعطای تسهیلات برای ۲۷۱ نفر ایجاد اشتغال شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی با تأکید بر لزوم نیازسنجی و امکان سنجی برگزاری دوره‌های آموزشی برای علاقه‌مندان و فعالان حوزه گردشگری، از برگزاری ۱۶ دوره توانمندسازی طی ۱۸ ماه گذشته خبر داد.

یزدان پناه عنوان کرد: طی همین مدت، یک باب هتل و ۱۵ واحد اقامتگاه بومگردی در استان افتتاح و برای ۸۵ طرح، موافقتنامه اصولی صادر شده است.

خراسان شمالی دارای بیش از ١١۵ جاذبه گردشگری، دو منطقه نمونه ملی، ٢٢ منطقه نمونه گردشگری استانی و هشت روستای هدف گردشگری است.

انتهای پیام/د

پرداخت بیش از ۲۱۲ میلیارد ریال تسهیلات گردشگری در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.