سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت تمام قد ترامپ از عربستان پس از قتل سه نظامی آمریکایی به دست شهروند سعودی!

رئیس جمهور آمریکا گفت: فردی که امروز در فلوریدا تیراندازی کرد به هیچ وجه نماینده احساس سعودی‌ها نسبت به ما نیست!

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره تیراندازی خونین دانشجوی سعودی به سمت نظامیان این کشور گفت: فردی که امروز در فلوریدا تیراندازی کرد به هیچ وجه نماینده احساس سعودی‌ها نسبت به ما نیست!

وی افزود: ملک سلمان، پادشاه عربستان درباره این موضوع با من تماس گرفت و درخصوص قربانیان حادثه تیراندازی ابراز همدردی کرد.

عصر امروز یک جوان سعودی تحت آموزش نظامی به نام محمد سعید الشمرانی در فلوریدا در یک پایگاه هوایی متعلق به نیروی دریایی آمریکا اقدام به تیراندازی و قتل ۳ آمریکایی کرد. نیرو‌های امنیتی با شلیک گلوله این دانشجوی نظامی سعودی را از پای درآوردند.

این جوان سعودی در این پایگاه درحال آموزش مسائل نظامی بوده است. مقامات آمریکایی اعلام کردند در حال تحقیق درباره تروریستی بودن یا نبودن این حادثه هستند.

اظهارات ترامپ در دفاع از این قاتل سعودی درحالی مطرح می‌شود که عربستان با آمریکا میلیارد‌ها دلار قرارداد تسلیحاتی و آموزش یگان نظامی دارد. رئیس جمهور آمریکا که بار‌ها عربستان را گاو شیرده خطاب کرده است، به دلیل مسائل مالی چشم خود را به کشتار نظامیان کشورش به دست یک سعودی بست و آن را توجیه کرد.

پیشتر نیز آمریکا چنین اقدامی انجام داده بود. ۱۵ تن از ۱۹ عامل تروریستی حملات یازده سپتامبر ملیت سعودی داشتند. همچنین تحقیقات سیا نشان داد ارتباطی میان تعدادی از تروریست‌ها و سفارت عربستان در واشنگتن وجود داشته است. با این وجود، مسائل مالی چشمان مقامات آمریکا را بر روی خطای عربستان بست. در نهایت عراق و افغانستان تاوان مکتب تروریست پرور وهابیت و نظام سیاسی عربستان سعودی را دادند. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.