سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجلیل از ۶۷ پژوهشگر برتر استان مرکزی

در مراسمی در اراک از ۶۷ از پژوهشگر و فناوربرتر استان مرکزی تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در مراسمی به مناسبت هفته پژوهش در اراک از ۶۷ از پژوهشگر و فناوربرتر استان مرکزی در بخش‌های مختلف تجلیل شد.

پرفسور منصوری سخنران ویژه این مراسم با بیان اینکه تحقیق و پژوهش اهمیت زیادی در تولید علم و دانش دارد گفت: باید نسبت به توسعه ظرفیت‌ها در پژوهش اهتمام داشت.

پرفسور منصوری افزود: جامعه‌ای می‌تواند به توسعه و پیشرفت و تعالی دست یابد که نسبت به کسب علم و دانش و انجام پژوهش بی تفاوت نباشد.

سید علی آقازاده استاندار مرکزی در این مراسم با تبریک هفته پژوهش گفت: بدون شک پیشرفت کشور در حوزه پژوهش و فناوری‌های جدید می‌تواند بسیاری از موانع و مشکلاتی را که بر سر راه قرار دارد و دشمنان ایجاد کرده اند را برطرف و خنثی کند.

موفقیت‌های جوانان، پژوهشگران و محققان در سال‌های اخیر

آقازاده به موفقیت‌های جوانان، پژوهشگران و محققان در سال‌های اخیر اشاره کرد افزود: آن‌ها توانستند در این مسیر قدم‌های محکم و اثر بخشی بردارنددولت حمایت‌های بسیار خوبی از مراکز تحقیقاتی کشور داشته و این انتظار می‌رود همچنان در زمینه پژوهش و فناوری شاهد موفقیت‌های بسیار باشیم.

او به جایگاه علمی کشور در دنیا اشاره کرد و گفت: ایران با حدود یک و ۹ دهم درصد جمعیت و یک و ۸ دهم درصد مساحت دنیا با تولید حدود ۲ درصد توانسته سهم خود را در تولید علم در جهان حفظ کند.

استاندار مرکزی بیان کرد: استان مرکزی هم با حدود یک و نیم میلیون نفر جمعیت هم به تناسب جمعیت و هم به تناسب مساحت کل کشور توانسته با تولید ۲ درصد سهم خود را در تولید علم در کشور حفظ کند که این نشان دهنده جایگاه و شرایط خوب استان در این زمینه است.

حمیدی رئیس دانشگاه اراک هم تحقیق و پژوهش را تنها راه رسیدن به توسعه پایدار دانست و گفت: حمایت از مراکز علمی و فناوری می‌توان به توسعه و یک رشد پایدار در کشور رسید.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.