سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی؛

مالیاتی که بخش تولید در استان مرکزی پرداخت میکند نسبت به بخش‌های خدمات و بازرگانی بسیار بیشتر است

آمره گفت:ملموس و عادلانه نبودن مالیات در بخش‌های مختلف باعث ناراحتی واحد‌های صنعتی است.

مصطفی آمره مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ در خصوص نقش مالیات در توسعه اقتصادی گفت:در کشور‌های توسعه یافته بخش عمده‌ای از اعتبارات و پیشرفت‌های این نوع کشور‌ها مدیون مالیات‌های اخذ شده از بخش‌های تولیدی و اقتصادی هستند. اما در کشور ما متاسفانه هنوز سهم درآمد‌های نفتی در اداره‌ی کشور بیشتر نمود دارد به طوری که اگر مشکلی در خصوص درآمد‌های نفتی داشته باشیم میبینیم که کشور به مشکلاتی برخورد میکند.

آمره افزود:نرخ مالیاتی در کشور در برابر دیگر کشور‌های توسعه یافته قابل مقایسه نیست منتهای مراتب رضایت در بخش‌های تولیدی هم نسبت به کشور‌های دیگر قابل مقایسه نیست. مالیاتی که بخش تولید پرداخت میکند نسبت به بخش‌های خدمات و بازرگانی بسیار بیشتر است و همین ملموس نبودن عدالت مالیاتی برای تولید کنندگان باعث آزرده خاطر شدن واحد‌های صنعتی شده است.

وی بیان کرد:موضوع دوم اعتمادی است که باید بین فعالین اقتصادی و تولید کنندگان با سازمان امور مالیاتی باشد. به طوری که هر دو طرف بتوانن اعتماد کامل به اظهار نامه‌های اقتصادی را داشته باشند که متاسفانه آنچه باید اتفاق نیوفتاده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی با بیان اینکه برای اینکه نقش مالیات در توسعه اقتصادی معلوم شود افزود:باید این دو قدم در وصول مالیات برداشته شود،سیاست‌های کشور و دیدگاه رهبر معظم انقلاب این است که کشور بتواند بودجه‌ی خود را از درآمد‌های نفتی متمایز کند که این زمانی محقق خواهد شد که بتوانیم درآمد‌های مالیاتی خودمان را افزایش دهیم و زمانی که دو شرط قبلی برقرار شود رضایت مندی در بخش‌های مختلف اقتصادی نیز برقرار خواهد شد.

او گفت:در زمان‌هایی که دولت کسری بودجه نداشته باشد حدود کمتر از ۲۰ درصد از درآمد‌های مالیاتی باید تخصیص به مباحث زیرساختی و عمرانی شود که این دقیقا همان بخشی است که صنعتگر و فعالین اقتصادی توقع دارند به عینه مشاهده کنند. اما معمولا با کسری‌های بودجه مواجه هستیم و در این چند ساله گذشته بخش تخصیص یافته در حوزه‌ی زیر ساخت‌های صنعتی بسیار ناچیز بوده است.

آمره اظهار کرد:امسال به نسبت سال‌های گذشته هزینه‌های زیر ساختی صنعت ما حدود ۲.۵ برابر افزایش پیدا کرده است که شرکت شهرک‌های صنعتی در راستای حمایت از صنعت و رونق اقتصادی در مناطق کمتر توسعه یافته ۱۰ درصد قیمت زمین‌ها گران‌تر شده و در قسمت‌های توسعه یافته نهایت ۲۰ درصد افزایش قیمت داشتیم.

انتهای پیام/ی

امسال هزینه‌های زیر ساختی صنعت استان مرکزی حدود ۲.۵ برابر افزایش پیدا کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.