سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای بیش از ۲ هزار مصوبه شورای آموزش‌وپرورش در فارس

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: از ابتدای پارسال تاکنون نیز بیش از ۷۰ مصوبه در شورای استان و بیش از ۲ هزار مصوبه در شورای شهرستان‌ها و مناطق سراسر استان تصویب شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی عسکر نجفی در یکصدو سی و ششمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان، به مناسبت هفته شورا‌های آموزش‌وپرورش، گفت: این شورا با هدف استفاده از ظرفیت‌های خارج از آموزش‌وپرورش ایجادشده که می‌توان از آن‌ها در پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت استفاده کرد.

او افزود: به‌منظور بالا رفتن ضمانت اجرایی مصوبات این شورا، استانداران استان‌ها، فرمانداران شهرستان‌ها و بخشداران بخش‌ها به ترتیب به‌عنوان روسای شورای آموزش‌وپرورش در استان، شهرستان و منطقه تعیین‌شده‌اند.

نجفی ادامه داد: آموزش‌وپرورش در مدت‌زمان راه‌اندازی این شورا توانسته از ظرفیت‌های پیش‌آمده به نحو مطلوب بهره بگیرد و در استان فارس نیز تاکنون ۱۳۶ جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان تشکیل‌شده و از ابتدای سال گذشته تاکنون نیز بیش از ۷۰ مصوبه در شورای استان و بیش از ۲ هزار مصوبه در شورای شهرستان‌ها و مناطق سراسر استان تصویب و نزدیک به ۱۰۰ درصد آن‌ها نیز اجراشده است.

نجفی با اشاره به ظرفیت‌های ایجادشده در قانون شورای آموزش‌وپرورش و تأکید بر لزوم بهره‌گیری مطلوب از ظرفیت‌های مالی این قانون، گفت: یکی از ظرفیت‌های مهم در اختیار آموزش‌وپرورش، ظرفیت قانون بودجه است که بر اساس بند د تبصره ۹ قانون بودجه، آموزش‌وپرورش از پرداخت هرگونه عوارض و مالیات به شهرداری‌ها در خصوص تغییر کاربری‌ها املاک خود معاف است.

او افزود: با توجه به این بند از قانون بودجه، در شورای آموزش‌وپرورش فارس مصوب شده که از این به بعد املاک آموزش‌وپرورش استان به‌دوراز چرخه اداری، به‌صورت مستقیم به گروه مربوطه ارجاع و با تغییر کاربری و تبدیل به احسن نمودن این املاک، زمینه کسب درآمد و رفع مشکلات درزمینه‌ی ساخت فضا‌های آموزشی و پرورشی فراهم شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: ارائه خدمات رفاهی و تسهیلات بانکی به فرهنگیان، ارائه خدمات درمانی به دانش آموزان و فرهنگیان و، پیش‌بینی سهمیه ۳۰ درصدی برای این قشر در اعزام گروه تخصصی جراحان به استان، همکاری دستگاه‌های مختلف در برگزاری مسابقات قرآن در سراسر استان و رفع مشکل سرویس مدارس از مصوبات قبلی این شورا بود که در این جلسه نیز بر آن تأکید شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.