سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وقوع ماهانه ۹۰۰ نزاع فردی و دسته جمعی در استان کرمانشاه

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از وقوع ماهانه ۹۰۰ نزاع فردی و دسته جمعی در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  محمدرضا آمویی امروز (۲۹ دی) در اولین جلسه کارگروه اجتماعی استان در تشریح وضعیت نزاع فردی و جمعی در استان گفت: خوشبختانه آمار نزاع‌های جمعی در استان در چند سال گذشته با شیب ملایم در حال کاهش است و از ۴۲۵ مورد در سال ۱۳۹۴ به ۳۴۷ مورد در سال گذشته رسیده است.

آمویی با اشاره به افزایش نزاع‌های فردی در استان، گفت: متاسفانه نزاع‌های فردی برخلاف نزاع‌های دسته جمعی در سال‌های گذشته افزایش یافته و از ۷۸۸۰ مورد در سال ۱۳۹۴ به ۱۰ هزار و ۷۴۸ مورد در سال گذشته رسیده است.

او افزود: در حال حاضر روزانه ۳۱ نزاع فردی و دسته جمعی در استان داریم و ماهانه حدود ۹۰۰ نزاع در استان به ثبت می‌رسد.

به گفته معاون اجتماعی نیروی  انتظامی استان کرمانشاه اختلافات خانوادگی و مالی عمده دلایل نزاع در استان محسوب می‌شوند.

آمویی با بیان اینکه نزاع‌های فردی و جمعی تبعات بسیاری دارند، گفت: استفاده از سلاح‌های گرم و سرد و در برخی موارد قتل برخی از تبعات این آسیب است.

اوبه تبعات دیگر این آسیب اشاره کرد و افزود: به خطر افتادن سلامت و امینت جامعه، برهم خوردن نظم اجتماعی و تبدیل همبستگی‌های اجتماعی به گسست‌های اجتماعی از جمله دیگر تبعات این آسیب است.

آمویی بیان  کرد: با توجه به فیلمبرداری مردم از صحنه نزاع‌های فردی و جمعی و انتشار آن در فضای مجازی، این امر موجب ترویج خشونت شده و سلامت روانی و امنیتی جامعه را نیز به خاطر می‌اندازد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یادآور شد: این آسیب همچنین موجب تحمیل هزینه به یگان‌های انتظامی و اتلاف وقت و سرمایه انتظامی می‌شود و از طرفی پرونده‌های قضایی را افزایش می‌دهد.

او با اشاره به تهیه طرح شناسایی علل موثر در نزاع‌های فردی و جمعی در استان گفت: این طرح تحقیقاتی نیازمند ۲۸ میلیون تومان اعتبار است و با انجام آن طی چهار ماه می‌توانیم شناخت بهتری از عوامل نزاع در استان و راهکار‌های رفع این عوامل و پیشگیری از آن بدست بیاوریم.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.