۱۵پرونده قتل در کرمانشاه منتهی شد

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمانشاه گفت : از ابتدای امسال تاکنون ۱۵ پرونده قتل در کرمانشاه با تلاش اعضای ستاد تالیف قلوب استان به سازش منتهی شده است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،جبار تجری رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمانشاه بااشاره به راه اندازی ستاد تالیف قلوب استان در سال ۱۳۹۳،گفت: از زمانی که این ستاد به منظور سازش در پرونده‌های قتل استان راه اندازی شده در ۱۲۷ پرونده قتل توانسته‌ایم رضایت اولیای دم را بگیریم.

او گفت : از این تعداد ۱۵ پرونده مربوط به امسال است که خوشبختانه عملکرد بسیار خوب این ستاد را در این مدت در استان نشان می‌دهد.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان از ختم به سازش پرونده قتل دیگری در استان طی روز‌های گذشته خبر داد و در تشریح این پرونده افزود: چندی پیش در یکی از روستا‌های اطراف کرمانشاه به دلیل اختلافات شدید خانوادگی پدری ناخواسته به دست فرزندش به قتل می‌رسد.

او افزود: پس از دستگیری قاتل، او در اظهارات خود عنوان می‌کند که قصد قتل پدرش را نداشته و تنها می‌خواسته تهدیدش کند، اما در حین نزاع بصورت اتفاقی مرگ پدرش را رقم زده است.

تجری افزود: با ثبت اعتراف قاتل توسط نیروی انتظامی، پرونده‌ای در این زمینه تشکیل و به یکی از شعب دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه ارجاع شد که در آنجا نیز پس از رسیدگی‌های لازم، حکم قصاص برای قاتل صادر می‌شود.

او گفت: با صادر شدن حکم قصاص برای این قاتل جوان، با درخواست خانواده‌اش و دستور دادستان پرونده جهت صلح و سازش به ستاد تالیف قلوب استان ارسال می‌شود.

رئیس شورای حل اختلاف استان به تلاش‌های شبانه روزی اعضای ستاد تالیف قلوب استان برای ایجاد سازش در این پرونده اشاره کرد و گفت: تعداد اولیای دم در این پرونده زیاد بود و از سوی دیگر تاکید زیادی برای اجرای حکم قصاص داشتند، بنابراین کار دشواری پیش روی اعضای ستاد تالیف قلوب استان بود، اما با این وجود جلسات متعدد آن‌ها و کمک گرفتن از معتمدین محلی و ریش سفیدان منطقه باعث شد تا این تلاش‌ها منجربه نتیجه شود.

او گفت: خوشبختانه اولیای دم این پرونده طی روز‌های گذشته با حضور در یکی از دفاتر ثبت اسناد رسمی اقدام به گذشت از قصاص قاتل کردند و این پرونده نیز ختم به خیر شد .

 

 

انتهای پیام/د

ستاد سازش در پرونده‌های قتل راه اندازی شد

 

برچسب ها: قوه قضاییه ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.