سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزمون نیرو‌های واکنش سریع هلال احمر کشور در ساوه

مرحله اول آزمون نیرو‌های واکنش سریع هلال احمر کشور در ساوه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، مرحله اول نیرو‌های واکنش سریع هلال احمر کشور در ساوه برگزار شد و امدادگرانی که در این مرحله که آزمون ویژه آمادگی جسمانی است و مرحله دوم که ویژه فعالیت‌های تخصصی و مهارتی امدادگران است با موفقیت نصاب لازم را کسب کنند به عنوان نیرو‌های واکش سریع اقدامات عملیاتی انجام می‌دهند.

  حسینی رئیس جمعیت هلال احمر ساوه در حاشیه این دوره  درگفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، گفت: این شهرستان تا دهم اسفند میزبان هشتمین دوره آزمون کسب درجه ایثار ویژه نجاتگران سراسر کشور و در این مرحله که نخستین بخش از این آزمون در ماده آمادگی جسمانی است افزون بر یک هزار و ۵۰۰ نجاتگر جمعیت هلال احمر از سراسر کشوربا هم به رقابت خواهند پرداخت.

حسینی با بیان اینکه این مرحله با حضور نجاتگرانی از ۶ استان کشور در حال برگزار است افزود: شرکت‌کنندگان بعد از موفقیت و کسب نصاب لازم در ۹ ماده نخستین بخش از این آزمون که ویژه آمادگی جسمانی است، به مرحله دوم که ویژه فعالیت‌های تخصصی و مهارتی امدادگران است، راه می‌یابند و در موادی، چون امداد و نجات در سیلاب، آوار، کوهستان و جاده با هم رقابت خواهند پرداخت.

او اضافه کرد: در این آزمون‌ها که با هدف افزایش توان عملیاتی و سطح مهارت و آمادگی بدنی نجاتگران و نیز تقویت پارامتر‌های مهارتی برگزار می‌شود، شرکت کنندگان با مشارکت در ۱۵ دوره و پس از قبولی و کسب امتیازات لازم به رتبه ایثار نائل می‌شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر ساوه بیان کرد: به امدادگرانی که در تمامی مراحل هردو بخش امتیازات لازم را کسب کنند از سوی رئیس جمعیت هلال احمر کشور گواهینامه ایثار اعطا می‌شود که بالاترین درجه امدادی در هلال احمر است و این افراد به عنوان نیرو‌های واکش سریع در مواردی، چون بلایای طبیعی و حوادث فراگیر و نیز شرایط سخت که به مهارت‌های نجات و جست و جو نیاز است، اقدامات عملیاتی انجام می‌دهند.

او ادامه داد: در آزمون نجاتگران جمعیت هلال احمر کشور، ۲ دوره هم برای دختران امدادگر سراسر کشور در نظر گرفته شده که رقابت‌های آنان هم طبق زمان بندی برگزار می‌شود.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.