سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس اداره بهداشت اداره کل دامپزشکی استان زنجان:

در ۹ ماه اول امسال ۸۸ هزار دام سنگین و ۵۰۹  هزار دام سبک علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند

صمصامی گفت: در ۹ ماه اول امسال ۸۸ هزار دام سنگین و ۵۰۹  هزار دام سبک علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

صمصامی رییس اداره بهداشت اداره کل دامپزشکی استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ گفت: از اول سال ۹۸ تا آخر دی ماه امسال ۱۲ مورد کانون بیماری تب برفکی در استان شناسایی شده است که بیشترین آن در شهرستان‌های خدابنده و ابهر بود.

او با بیان اینکه در طول سال سه بار واکسن تب برفکی به دام‌ها تزریق می‌شود افزود:در ۹ ماه اول امسال ۸۸ هزار دام سنگین و ۵۰۹  هزار دام سبک علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

صمصامی با اشاره به اینکه دامداران باید از خرید دام در مناطق کانون بیماری خودداری کنند اظهار کرد:بیماری تب برفکی در دو محور باید کنتزل شود یک بحث واکسیناسیون علیه بیماری و دوم رعایت موازین بهداشتی است.

رییس اداره بهداشت اداره کل دامپزشکی استان زنجان بابیان اینکه انتقال بیماری تب برفکی از طریق دام به دام و استفاده از علوفه آلوده منتقل می‌شود افزود: دام‌های که به بیماری تب برفکی مبتلا می‌شوند تا زمان بهبودی کامل باید در قرنطینه نگهداری شوند.

او در ادامه گفت: دامداران به محض مشاهده علایم تب برفکی مثل زخم پا و تاول در قسمت دهان با سامانه ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی تماس حاصل کنند تا دامپزشکان اقدامات لازم رو انجام دهند.


انتهای پیام/ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.