سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غذا‌ها آلوده به کرونا نیست/ تجمع در رستوران خطر آفرین است

متخصص عفونی و پزشک فوکال پوینت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: غذا‌ها به خودی خود مشکلی ندارد، اما تجمع افراد در رستوران‌ها ممکن است باعث انتقال ویروس کرونا از فرد بیمار به افراد سالم شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ناصر خسروی متخصص عفونی و پزشک فوکال پوینت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: غذا‌ها به خودی خود مشکلی ندارد، اما تجمع افراد در رستوران‌ها ممکن است باعث انتقال ویروس کرونا از فرد بیمار به افراد سالم شود.

او افزود: با توجه به امکان انتقال ویروس کرونا در فرآیند تهیه و توزیع غذا‌های رستورانی و فست فودها، به افراد توصیه می‌شود تا حد امکان وعده‌های غذایشان را در منزل تهیه نمایند.

خسروی اضافه کرد: مراقبت در برابر بیماری‌های واگیردار صرفاً مختص بیماری کرونا نیست، هر بیماری که حالت اپیدمی داشته باشد نیازمند پیشگیری است.

او با اشاره به اینکه همه راه‌های مراقبت و پیشگیری در بیماری‌های مسری مشابه هم هستند و شستشوی مرتب دست‌ها در طول روز راحت‌ترین راه در قطع زنجیره انتقال ویروس‌ها است ادامه داد: در بحث کروناویروس نیز شستن دست‌ها مهم‌ترین و اصلی‌ترین راهی است که می‌تواند چرخه انتقال بیماری از محیط و سطوح به بدن را قطع نماید.

خسروی با بیان اینکه کرونا ویروس بین ۳ ساعت تا ۹ روز بر روی سطوح و محل‌های مرطوب زنده می‌ماند گفت: هم به افراد سالم و هم به آن‌هایی که مبتلا به بیماری‌های سیستم فوقانی هستند توصیه می‌شود کمتر در مکان‌های عمومی حاضر شوند.

او با تأکید بر اینکه هر کس در خانواده خود باید یک مأمور بهداشتی و درمانی باشد افزود: افراد سالم نیازمند استفاده از ماسک نیستند.

خسروی، عمر مفید ماسک‌های معمولی را حدود ۳ ساعت اعلام و اضافه کرد: پس از استفاده، ماسک‌های آلوده باید به شیوه‌ای بهداشتی دفع شوند.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.