سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید بیش از ۱۱ هزار گردشگر خارجی از ارگ راین

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بخش راین از بازدید بیش از ۱۱ هزار گردشگر خارجی از ارگ تاریخی این بخش خبر دادو گفت: بازدید گردشگران از ارگ راین نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان سید وحید طاهری، مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بخش راین به بازدید چشمگیر گردشگران و مسافران از جاذبه‌های گردشگری بخش راین در سال ۱۳۹۸ تاکید کرد و گفت:از ابتدای امسال تاکنون ۴۷ هزار و ۳۰۰ گردشگر ایرانی و ۱۱ هزار و ۵۰۰ گردشگر خارجی از ارگ راین بازدید کرده اند.

او در ادامه با بیان اینکه بخش راین دارای ۲ هزار و ۵۰۰ هنرمند و صنعتگر صنایع دستی است، افزود:فلزکاری، پته دوزی، قالی بافی، سفره بافی، گلیم بافی، نجاری از مهم‌ترین رشته‌های صنایع دستی راین است که از نسلی به نسل دیگر منتقل شده و امروز شاخص‌ترین آن‌ها چاقوسازی است.

طاهری با اشاره به اینکه مرکز اصلی چاقوسازی در استان کرمان منطقه راین است، تصریح کرد:چاقوی کار دست هنرمندان این منطقه به جز بعد کاربردی آن، از زیبایی فراوان و ارزش هنری زیادی نیز برخوردار است.

او با بیان اینکه در بخش راین ۷ اقامتگاه بوم گردی، یک هتل آپارتمان و ۲ خانه مسافر وجود دارد، تصریح کرد:راین در فاصله ۱۰۰ کیلومتری جنوب شرقی کرمان و بر دامنه کوه هزار که مرتفع‌ترین کوه جنوب و چهارمین کوه بلند ایران است، قرار دارد.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.