سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دمیدن جانی دوباره به پیکر موقوفات کشاورزی اردکان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردکان از کاشت ۴۰۰ اصله نهال طلای سبز در اراضی کشاورزی موقوفه این شهرستان خبرداد.

حجت الاسلام سید مهدی سیدی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردکان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: همزمان با روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری ۴۰۰ اصله نهال پسته در چهار هکتار از اراضی کشاورزی موقوفه شهرستان اردکان غرس شد.

او با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه کاشت درخت حرکتی با برکت است، اظهارداشت: پارسال چهار هکتار از اراضی کشاورزی موقوفه شهرستان اردکان بلامعارض شد و امسال به منظور ایجاد اشتغال و رونق تولید، طرح احیای اراضی کشاورزی موقوفه در دستور کار قرار گرفت.

حجت الاسلام سیدی یکی از سیاست‌های مهم سازمان اوقاف و امورخیریه را صیانت از موقوفات و ترویج سنت حسنه وقف دانست و تصریح کرد: این سیاست‌ها در جهت افزایش بهره وری موقوفات و نظارت بر عمل امینانه در وقف، نهادینه سازی فرهنگ وقف در افکار عمومی جامعه با معرفی ابعاد و آثار آن، تبیین نیاز‌های روز جامعه در قالب وقف‌های جدید و همچنین ارتقاء نقش و جایگاه وقف در توسعه فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی است.

بیش از ۷۰ درصد موقوفات استان یزد، کشاورزی است و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد زمینه را برای ورود سرمایه گذار برای سرمایه گذاری بر روی موقوفات را فراهم کرده است و در ازای آبادنی موقوفات، منفعتی که سرمایه گذار ایجاد می‌کند به سرمایه گذار هم نفع می‌رساند.

انتهای پیام/ غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.