سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خلاصه دروس ابتدایی در شبکه آموزش + فیلم

در این بسته خلاصه‌ای از دروس علوم اول ابتدایی، علوم دوم ابتدایی، ریاضی سوم، فارسی و نگارش چهارم، ریاضی پنجم، ریاضی ششم، تدریس می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به تعطیلی مدارس کشور به دلیل پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا، وزارت آموزش و پرورش و سازمان صداوسیما برای جبران عقب افتادگی دانش آموزان از دروس، دبیران منتخب به صورت زنده بر روی آنتن تدریس می‌کنند. اگر موفق به دیدن درس مورد نظر خود نشده اید، خلاصه درس مرتبط با مقطع خود را اینجا مطالعه کنید.

خلاصه کلاس علوم اول ابتدایی

در این جلسه به تدریس درس "زمین خانه سنگی ما" پرداخته شد. در این درس دانش آموزان با مشاهده، جمع آوری اطلاعات، گفتگو کردن و فعالیت‌های گروهی پی می‌برند که در بیشتر نقاط زمین سنگ وجود دارد. آنان موارد استفاده از سنگ‌ها را فهرست کرده و با درک چگونگی تغییرات سنگ‌ها آن‌ها را بر اساس تغییراتشان طبقه بندی می‌کنند. در پایان این درس انتظار می‌رود دانش آموزان بتوانند:

 ١. محل‌هایی که در آن جا سنگ یافت می‌شود را شناسایی کرده و موارد استفاده از آن‌ها و نیز بعضی از روش‌های تغییرات سنگ‌ها را شرح دهند.

۲. با بررسی و مطالعه‌ محیط اطراف خود، مکان‌هایی که در آن سنگ‌ها به فراوانی یافت می‌شوند وموارد استفاده از سنگ‌ها را شناسایی و با مشارکت سایر دانش آموزان سنگ‌های جمع آوری شده راطبقه بندی کنند.

  ۳. با مشاهده‌ی سنگ‌ها آن‌ها را براساس موارد استفاده، جنس، رنگ، تغییرات طبقه بندی کنند و موارد استفاده برخی از آن‌ها را در محیط زندگی گزارش کنند.

دانلود فیلم کلاس علوم اول ابتدایی در شبکه آموزش مورخ ۱۹ اسفند


خلاصه کلاس علوم دوم ابتدایی

در این جلسه به مبحث سوخت ها اشاره شد. سوخت‌ها موادی هستند که با سوختن در وجود اکسیژن میتوانند انرژی پتانسیل ذخیره شده در خود را به انرژی گرمایی تبدیل کنند. 

- گرما زایی سوخت مقدار گرمایی است که یک واحد جرم یا حجم از سوخت در اثر سوختن کامل می‌تواند تولید کند. 
- سوخت‌های اولیه یا طبیعی سوخت‌هایی هستند که در طبیعت یافت می‌شوند که شامل چوب، زغال سنگ و گاز طبیعی است.
- سوخت‌های ثانویه یا مصنوعی سوخت‌هایی هستند که از سوخت‌های طبیعی تولید میشوند. این سوخت‌ها شامل بنزین، گازوییل، نفت سفید و…هستند.
- بطور کلی سوخت‌ها به سه بخش طبقه بندی میشود: سوخت جامد، سوخت مایع، سوخت گازی

دانلود فیلم کلاس علوم دوم ابتدایی در شبکه آموزش مورخ ۱۹ اسفند


خلاصه کلاس ریاضی سوم ابتدایی

در این جلسه به در محیط پرداخته شد. مُحیط یا پیرامون در هندسه به خط و مسیری می‌گویند که یک سطح را در میان خود می‌گیرد. محیط به معنای فراگیرنده است و به درازای بخش بیرونی یک شکل گفته می‌شود. یعنی فاصله‌ای که بر لبه بیرونی یک شکل می‌پیماییم تا به نقطه اول خود بازگردیم.
 
به خود لبه بیرونی نیز اصطلاحاً محیط گفته می‌شود. هر شکل از طریق احاطه شدن یک محیط به وجود می‌آید. شکل می‌تواند به صورت دو بعدی (سطح) یا سه بعدی (حجم) باشد. در هندسه، شکل یا شکل هندسی به انواع موجودات هندسی نظیر نقطه، خط و سطح گفته می‌شود که خاصیت آن‌ها در هندسه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دانلود فیلم کلاس ریاضی سوم ابتدایی در شبکه آموزش مورخ ۱۹ اسفند


بیشتر بخوانید: خلاصه دروس مقطع اول متوسطه ۱۹ اسفند در شبکه آموزش + فیلم


خلاصه کلاس فارسی و نگارش چهارم ابتدایی

در این جلسه به درس چهاردهم کتاب با عنوان «ادب از که آموختی» پرداخته شد.
 
معنی درس ادب از که آموختی: دو انسان (دو گروه از انسان‌ها) بی فایده رنج بردند و بی نتیجه تلاش کردند؛ یکی آن کسی که پولش را ذخیره کرد و آن را خرج نکرد و از آن استفاده نکرد و دیگری آن که علم را یاد گرفت، ولی به آن عمل نکرد. 
معنی شعر:هر چقدر که علم و دانش بیشتری به دست بیاوری و کتاب بخوانی، وقتی به علم و دانش خود عمل نکنی، یعنی نادان هستی.

دانلود فیلم کلاس فارسی و نگارش چهارم ابتدایی در شبکه آموزش مورخ ۱۹ اسفند


خلاصه کلاس ریاضی پنجم ابتدایی 

در این درس به مبحث اعداد اعشار پرداخته شد.
 
اَعشار جمع واژه عربی عُشر (به معنی یک‌دهم چیزی) است. به این ترتیب، اعشار معادل با یک‌دهم‌ها است. اعداد اعشاری  اعدادی هستند که برای نمایش مقادیری به کار می‌روند که با اعداد شمارشی عادی نمی‌توان آن‌ها را بیان کرد. اعشار را با ممیز (یعنی تمایز دهنده) نمایش می‌دهیم. در دستور خط فارسی، علامت ممیز یک خط کوچک کج است. برای مثال، یک و نیم را به صورت ۱٫۵ می‌نویسیم. در زبان انگلیسی، ممیز را با نقطه نشان می‌دهند. مثلاً همان عدد یک و نیم در زبان انگلیسی به صورت ۱.۵ نوشته می‌شود.

نکته: توجه کنید که علامت کسر (/) با ممیز (٫) فرق دارد و اغلب به اشتباه به جای ممیز به کار می‌رود.

دانلود فیلم کلاس ریاضی پنجم ابتدایی در شبکه آموزش مورخ ۱۹ اسفند


خلاصه کلاس ریاضی ششم ابتدایی

در این جلسه به درس اندازه گیری پرداخته شد.
 
اندازه گیری عبارت است از مقایسه یک کمیت مجهول با مقداری معلوم از همان کمیت که اصطلاحا واحد نامیده می‌شود. واحد‌های استاندارد که برای هر کمیت از اندازه گیری‌ها تعیین می‌شود؛ بر طبق قرارداد‌های بین المللی تعیین شده و مقداری را که ما از هر اندازه گیری بدست می‌آوریم نشان می‌دهد که مقدار اندازه گیری شده در واقع چند برابر مقدار واحد آن کمیت است.

تعریف حدود اندازه گیری : بر طبق تعریف حدود اندازه گیری یا رنج در یک دستگاه اندازه گیری عبارت است از ماکزیمم مقداری را که یک دستگاه اندازه گیری می‌تواند مورد اندازه گیری قرار دهد که در بیشتر موارد بالاترین عددی است که بر روی یک دستگاه اندازه گیری نوشته شده است.

تعریف دستگاه اندازه گیری: به یک وسیله اندازه گیری به همراه کلیه وسایل و متعلقاتی که همراه آن است به طور کلی دستگاه اندازه گیری می‌گویند. هر چند متعلقات آن از یکدیگر به صورت جدا قرار داشته باشند.

دانلود فیلم کلاس ریاضی ششم ابتدایی در شبکه آموزش مورخ ۱۹ اسفند

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ولی گرفته دارم چون.....
۱۳:۰۰ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
خیلی بوووووووووووود.وای